• برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان:

جمع آوری و اهدای بذر گیاهان بومی توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان

  • کد خبر : 19582
  • 21 آذر 1402 - 11:08
جمع آوری و اهدای بذر گیاهان بومی توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان
چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس که توسط همیاران طبیعت جمع آوری شده بود به اداره مناع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان اهدا شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، همایون اسماعیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان از جمع آوری و اهدای چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان به این اداره خبرداد.

همایون اسماعیلی از مشارکت بی سابقه جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت در جمع آوری و اهدای بذر به منابع طبیعی و مشارکت در امر بذرپاشی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت : در روزهای گذشته شاهد اهدای چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس به این اداره بودیم که نشان دهنده افزایش همکاری ها و تعامل بین مردم و دستگاه های دولتی در جهت حفظ منابع طبیعی این شهرستان می باشد.

وی خاطر نشان کرد برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در سطح این شهرستان سبب شده میزان تقاضای عموم مردم، دانش آموزان و نیز کارمندان دستگاه های اجرایی جهت ثبت نام در طرح همیاران طبیعت افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت در عملیات های اصلاحی مانند بذرپاشی نیز می توان از مشارکت حداکثری مردم بهره برد و این مهم محقق نمی گردد مگر با شناخت صحیح مردم از اصل حفظ، احیا مراتع، که شامل درک، نیاز سنجی و انتخاب گزینه مناسب در جهت احیا و اصلاح مراتع می باشد.

همایون اسماعیلی در ادامه گفت: تخریب مراتع توسط چرای بی رویه ناشی از دام مازاد و چرای خارج از فصل این اداره را بر آن داشت تا با اتکا به امر آموزش زمینه تبدیل منابع طبیعی به فرهنگ عمومی فراهم شود که به حول قوه الهی این مهم با تدابیری نظیر اهدای بذر و کمک جوامع محلی به بذرپاشی به آن جامه عمل پوشیده شده است  که شاهد کاهش فشار به مراتع و احیاء آن در سال های اخیر بوده ایم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19582