• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
مدیرکل صمت استان البرز:

هدفگذاری برای افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان البرز

  • کد خبر : 19541
  • 20 آذر 1402 - 10:26
هدفگذاری برای افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان البرز
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه اکنون ۱۳ درصد شرکت ها و طرح های صنعتی این استان دانش بنیان هستند، اعلام کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در گام نخست برای رسیدن این رقم به ۳۰ درصد مجموع واحدها برنامه ریزی و هدفگذاری نموده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، دکتر محمد انصاری در آیین پایانی جشنواره پژوهش استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، افزود: امروز البرز به عنوان یکی از استان های دانش بنیان کشور مطرح است و داشتن رتبه چهارم دانش بنیان کشور یک افتخار برای استان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش اداره کل صنعت، معدن و تجارت در کنار پارک های علم و فناوری استان حرکت به سمت رتبه سوم و بالاتر در بخش دانش بنیان ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: تاکنون برای ۱۰۰ واحد تولیدی در این استان پروانه تحقیق و توسعه صادر شده است.

انصاری بیان کرد: اگر بتوانیم طرح پژوهش محوری را تا سال آینده به طور کامل در صنایع البرز عملیاتی کنیم برای بیش از ۲۰ هزار نفراشتغال در واحد های دانش بنیان استان البرز محقق خواهد شد.

مدیرکل صمت البرز گفت: در زمان حاضر ۴۳۳ شرکت دانش بنیان در البرز داریم که بیش از ۳۰۰ واحد آنها در حوزه صنعت ورود کرده اند و ایده های موجود به فناوری و تجاری سازی تبدیل شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم از دکتر محمد انصاری به عنوان متولی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز به عنوان یکی از دستگاه های برتر در توسعه شرکت های دانش بنیان تجلیل شد و همچنین سجاد عبدلی رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل صمت به عنوان اداره برتر و دکتر مهدی خادم از کارکنان این اداره کل به عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم انسانی دستگاه های اجرایی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19541