• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
معاون روابط کار استان البرز:

در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی الزامی به داشتن وکیل یا نماینده نیست

  • کد خبر : 19523
  • 20 آذر 1402 - 8:46
در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی الزامی به داشتن وکیل یا نماینده نیست
معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اصل رایگان بودن در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی خبر داد.

عطاالله شیروانی معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: یکی از اصول بنیادین در آیین دادرسی کارگری و کارفرمایی، اصل رایگان بودن آن است و بر اساس این اصل تمام مراحل رسیدگی به دادخواست‌های بدوی و تجدید نظر بدون دریافت وجهی رسیدگی خواهد شد.

عطاالله شیروانی در ادامه گفت: بر مبنای همین اصل هیچ هزینه‌ای از بابت رسیدگی به دادخواست‌های بدوی و تجدید نظر در رسیدگی به دعاوی کارفرمایی و کارگری از احدی دریافت نمی‌شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: بنابراین رسیدگی‌ها هم الزامی به داشتن وکیل یا نماینده نبوده و به نظر من بهترین وکیل خود فردی است که دادخواست رسیدگی از هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار دارد.

شیروانی افزود: البته داشتن وکیل یا نماینده ، حق قانونی افراد است، در صورت تمایل به داشتن نماینده یا وکیل می‌توان با مطالعه فصل سوم آیین دادرسی کار مواد ۲۲ الی ۲۷ به راحتی می‌توانند با نحوه رسیدگی در دعاوی کارگری و کارفرمایی آشنا و در صورت ضرورت نسبت به انتخاب نماینده یا وکیل اقدام کنند. ضمن اینکه مشاورین روابط کار در ادارات شهرستان ها پاسخگوی سوالات مردم عزیز هستند.

معاون روابط کار تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان شد: اخیرا با هماهنگی که با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، احراز هویت سامانه جامع روابط کار نیز با سهولت و بدون مراجعه به مرجع خاصی از طریق اینترنت فراهم و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، به راحتی می‌توان دادخواست‌های رسیدگی خود را در «سامانه جامع روابط کار» ثبت و کلیه مراحل رسیدگی را از طریق این سامانه دنبال کنند.

گفتنی است مردم عزیز می‌توانند جهت استفاده از سامانه جامع روابط کار به آدرس به prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19523