• برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

رویکرد دولت مردمی و انقلابی استفاده از ظرفیت شما سمن‌هاست

  • کد خبر : 19355
  • 19 آذر 1402 - 6:09
رویکرد دولت مردمی و انقلابی استفاده از ظرفیت شما سمن‌هاست
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نقش سمن‌ها بسیار مهم است چرا که سمن‌ها از مردم و در میان مردم هستند و می‌توانند در مسائل آموزش محیط زیست راهنمای مردم باشد و مردم هم به حرف و کلام آنها اعتماد دارند. خوشبختانه سمن‌های استان البرز بسیار فعال هستند و می‌توانند برای کل کشور الگو باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد دولت مردمی و انقلابی استفاده از ظرفیت شما سمن‌هاست. شما سرمایه‌های کشور هستید. ما با سمن‌هایی کار می‌کنیم که دلشان برای کشور و این آب و خاک بسوزد و در هر شرایطی که قرار می‌گیرند، یادشان نرود که مملکتشان اینجاست. ‌آنهایی که با جان و دل برای کمک به ما می‌آیند و برای محیط زیست کشور دغدغه مند هستند را همه جانبه حمایت می‌کنیم اما اجازه کارهای سیاسی به آنها نمی‌دهیم.

معاون رئیس جمهور افزود: به واسطه همین کار، خوشبختانه از روزی که به دولت آمدیم سیاست را از محیط زیست خارج کردیم و فضای مجازی که محیط زیست را هدایت می‌کرد را از سیستم مدیریتی محیط زیست بیرون کشیدیم.

سلاجقه اضافه کرد: محیط‌بان ما نیاز به صدقه جمع کردن در فضای مجازی ندارد و مانند همه کارمندان دولت دارد در راستای وظایف خود، خدمت می‌کند. زمانی که کوچکترین اتفاقی برای محیطبان می‌افتد می‌بینیم کسانی که ادعای دوستدار محیط زیست بودند دارند، شروع می‌کنند به پول جمع کردن برای محیط‌بان در صورتی که محیط‌بان بر اساس وظیفه خود عمل کرده و اصلاً کارش همین است. متاسفانه خیلی از این پول‌ها جمع می‌شود و به حساب شخصی می‌رود. ما چنین چیزی را اجازه نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم که معیشت محیطبان دست فضای مجازی افسارگسیخته بیفتد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ایده‌های خلاقانه زیادی در زمینه محیط زیست در کشور داریم که باید همه آنها ساماندهی شده و در یک جا تجمیع شود تا با یک نتیجه و هدف برسداین بی‌نتیجه و بی‌هدف کار کردن تنها منجر به سوخت هزینه و سرمایه و سبب بی‌انگیزگی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت جهادی خوبی در سمن‌های استان البرز وجود دارد، گفت: از ظرفیت تک تک این سمنها باید استفاده شود. این‌ها دغدغه مند این کشور هستند و از نظر علمی و مدیریتی از بنده نیز بسیار جلوتر هستند. باید فضایی را ایجاد کنیم که این‌ها بتوانند برای کشورشان کار کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد آقای  درگی مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز نیز یکی از مدیران شایسته ما هستند که انصافاً کارهای بسیار خوبی هم در استان انجام داده‌اند و همکاری شما با ایشان می‌تواند روزهای خوبی را برای محیط زیست استان البرز رقم بزند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19355