• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
در هفته پژوهش و فناوری:

کسب رتبه اول و برتر استانداری البرز در حوزه پژوهش و فناوری در کشور

  • کد خبر : 19247
  • 16 آذر 1402 - 19:58
کسب رتبه اول و برتر استانداری البرز در حوزه پژوهش و فناوری در کشور
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز و جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان از کسب رتبه اول و برتر استانداری البرز در حوزه پژوهش و فناوری کشور در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز؛کاوه حدادپور با اعلام این خبر افزود : با اعلام نتایج رقابت استانها توسط مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به تاریخ امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲، استان البرز بعنوان استان برتر در حوزه پژوهش و فناوری انتخاب گردید.

حدادپور گفت : جا دارد تهنیت عرض کنم محضر استاندار محترم جناب آقای دکتر عبداللهی و مردم شریف استان در کسب رتبه اول استانداری و استان البرز برای رقابت بسیار سنگین استانداریهای سراسر کشور در حوزه پژوهش و فناوری قدردانی نماییم.

حدادپور همچنین با اشاره به کسب رتبه نخست استان برای دومین سال متوالی از صعود ۳۰ پله ای استان از سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد .

وی با بیان اینکه به اینکه ما بحمدلله توانستیم با رهنمودهای استاندار محترم و با ایجاد وحدت رویه و هماهنگی و همکاری کلیه مراکز علمی پژوهشی و تحقیقاتی و استفاده از تمامی ظرفیتهای پژوهشی و فناوری استان ، رشد قابل ملاحظه و فوق العاده ای در بروندادهای پژوهشی به میزان ۷۰ درصد داشته باشیم افزود: اکنون رشد ۱۰۰ درصدی شرکت های فناور و دانش بنیان ، رشد ۹۰ درصدی انتشار مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی با تاکید بر اقتضائات و مسائل استان ، رشد صد درصدی تالیف کتابهای مرتبط با حوزه مسائل استان ، حمایت استانداری از طرح های پژوهشی و عقد تفاهم نامه های متعدد پژوهشی با نخبگان و حمایت از سرآمدان استان را از آبانماه ۱۴۰۱ تا آذرماه ۱۴۰۲ را شاهد هستیم .

وی با اذعان به اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی آیت الله رئیسی رییس جمهور محترم و از زمان انتصاب مبارک دکتر عبداللهی استاندار محترم به طور متناوب ، شاهد شکوفایی و رشد شاخص های مختلف استان در زمینه های گوناگون بویژه در زمینه پژوهش و فناوری بوده ایم و ارتقاء از قعر جدول رتبه بندی استانها در زمینه پژوهش و فناوری به صدر استانداریهای کشور خود گواه این مدعاست.

جانشین ستاد پژوهش و فناوری استان در پایان با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور است که یک استان برای دو بار متوالی رتبه نخست را در این زمینه کسب میکند به ضرورت حفظ جایگاه نخست استان در سطح کشور اشاره و کسب این رتبه بسیار مهم را برای استان البرز که عنوان قطب علم و فناوری را یدک می کشد حیاتی بر شمرد و گفت: این جایگاه منزلت استان البرز را در بین استانهای کشور تثبیت نموده و اهمیت استان را در طرح ریزی های استراتژیک ملی و سیاستهای کلان کشور و نگاه دولتمردان دوچندان خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19247

برچسب ها