• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
وزیر میراث‌فرهنگی:

محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدن ایران است

  • کد خبر : 19244
  • 16 آذر 1402 - 19:31
محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدن ایران است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محوطه ازبکی را شناسنامه تمدنی ایران عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه تأکید کرد.

به گزارش کوه سرفرازبه نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در سفر به استان البرز در بازدید از محوطه ازبکی گفت: نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است و در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از محوطه ازبکی و استفاده از ظرفیت‌ گردشگری این محوطه تاریخی برای رونق گردشگری را ضروری عنوان کرد و گفت: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

ضرغامی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. اما لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و نصب تأسیسات گردشگری با ملاحظات میراث‌فرهنگی صورت بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: سایت موزه از توانمندی‌های ما در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری است. این محیط ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارد، اما اینکه چه تأسیساتی ایجاد شود باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها در مورد آن تصمیم گرفت.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19244

برچسب ها