• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
عضو شورای اسلامی شهر کرج:

فرآیند خرید اتوبوس های برقی دچار اشکال است

  • کد خبر : 19047
  • 13 آذر 1402 - 6:44
فرآیند خرید اتوبوس های برقی دچار اشکال است
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: فرآیند خرید اتوبوس های برقی دچار اشکال است و باید زیرساختهای لازم در خرید اتوبوس ها لحاظ شود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر با بیان اینکه خرید اتوبوس های برقی کاملا دارای ایرادات شکلی است،اظهارداشت: ایرادات شکلی و ماهیتی تعاریف خاص خود را دارد وقتی ایراد شکلی گرفته می شود به راحتی به ایراد ماهیتی میرسیم، وقتی یک کار ایراد شکلی نداشته باشد در ماهیت سخت است که ورود کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به ایرادات شکلی خرید اتوبوس ها اشاره و تصریح کرد: فرایند خرید اتوبوس های برقی بدون مصوبه شورای شهر و کلا در طول سه روز و بدون در نظر گرفتن و عدم بررسی اسناد بالادستی و فنی اتوبوس ها خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کلانشهر کرج با کمبود شدید اتوبوس در خطوط شهری مواجه است که شهرداری با این میزان هزینه می‌توانست دو اتوبوس گازوئیلی خریداری کند و به سرعت حمل و نقل شهری کمک شایانی کند.

قاسم پور هر گونه شائبه شخصی در خرید اتوبوس ها را رد کرد و اذعان کرد: خرید اتوبوس ها بدون مصوبه شورای شهر اقدام شده است در این راستا به شهردار تذکر می دهم که اگر تا هفته آینده جواب قانع کننده ای در خصوص خرید اتوبوس ها و شرایط استفاده از آنها اعلام نشود و به اقناع نرسیم از ماده ۸۳ استفاده خواهم کرد.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنانش به توزیع آسفالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج توسط شهرداری اشاره کرد و یادآور شد:تفاهم نامه ای در سال ۹۹ توسط شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مبنی بر توزیع آسفالت به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان انعقاد شده است که تمام بندهای حقوقی آن مشخص است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج عنوان کرد: تفاهم نامه در راستای اعطای تراکم منعقد شده و دانشگاه به تعهدات خود عمل کرد و راه بازگشایی شد و شهرداری تعهد نموده تا ۵ سال تراکم تجاری و مسکونی برابر تعهداتش به دانشگاه آزاد بدهد لذا این تفاهم نامه دارای ایرادات شکلی است که بایستی هر چه سریعتر رفع شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19047