• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

محقق نشدن وعده مسکنی دولت، زندگی مردم را مختل می‌کند

  • کد خبر : 18933
  • 08 آذر 1402 - 8:51
محقق نشدن وعده مسکنی دولت، زندگی مردم را مختل می‌کند
با وجود گذشت ۲۷ ماه از عمر کاری دولت سید ابراهیم رئیسی، همچنان واحد‌های مسکونی قابل ملاحظه‌ای در حد نیاز و تقاضای جامعه ساخته نشده است و حال، کار به جایی رسیده است که میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران، حدود ۸۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.به گزارش اقتصاد24،تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است، که شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال، یکی از مهم‌ترین وعده‌های تبلیغاتی رئیسی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ بود، شعاری که نه تنها محقق نشده که به شعاری وبال گردن دولت سیزدهم تبدیل شده و هرجا رئیس جمهور و وزیری در جمع خبرنگاران حاضر می‌شوند باید پاسخگوی عملکرد نداشته خود در این زمینه باشند.

در همین خصوص، شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین  گفت: دولت برای حوزه مسکن و ساخت آن، برنامه‌ریزی دارد، اما باید بگویم تا امروز به اهدافش نرسیده است.وی افزود: در تمام شهرستان‌های استان ما یعنی، کرمانشاه نیز بعد از دو سال، دولت هنوز در مرحله تامین زمین است که این موضوع باعث شده که آن‌ها دو سال از برنامه عقب بمانند. این موضوع در اکثر استان‌های کشور به همین شکل است.نماینده قصرشیرین تصریح کرد: تامین زمین، پروسه خاص خودش را دارد و باید دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی نظر دهند که زمین نبایستی درجه یک، دو، سه باشد که معمولاً حاشیه شهر‌ها درجه یک و دو است.

حیدری اظهار داشت: دولت از مجلس می‌خواهد اگر لایحه‌ای ارائه می‌دهد ما در اسرع وقت تصویب کنیم یا گاهی ما طرح‌هایی را در مجلس به قانون تبدیل می‌کنیم که همه این‌ها باید در زمان مقرر، به مرحله اجرا دربیاید. به باور من، عقب‌ماندگی ما در خیلی از حوزه‌ها از جمله مسکن، به خاطر عدم‌اجرای به موقع دولت به مصوبه مجلس است.

وی افزود: مردم روی برنامه‌های دولت و همچنین صحبت‌های مسئولان و مقامات کشوری، حساب و برنامه‌ریزی می‌کنند. از این‌رو، وقتی دولت وعده می‌دهد که یک میلیون مسکن در سال تحویل می‌دهد و عملاً این موضوع تحقق پیدا نمی‌کند، برنامه‌ریزی و سبک زندگی مردم را مختل می‌کند و از همه مهم‌تر، کاهش اعتماد جامعه را به دنبال دارد که آسیب‌دیدن سرمایه اجتماعی، یک خسارت بزرگ برای مملکت است.

نماینده قصرشیرین در پایان خاطرنشان کرد: تامین مسکن به ویژه برای جوانان، یک موضوع مهم و حیاتی است. اگر دنبال افزایش ازدواج در بین جوانان و جوانی جمعیت هستیم، باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم، وگرنه آن شعار‌ها و قانون‌ها هم بی‌نتیجه می‌ماند. امروز عدم‌ساخت مسکن توسط دولت، باعث کاهش ازدواج جوانان، افزایش بی‌رویه اجاره بهاء و قیمت مسکن و البته شکل‌گیری بیش از پیش پدیده حاشیه‌نشینی شده است که همه این‌ها جای نگرانی دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18933

برچسب ها