• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
نماینده مجلس:

لزوم ساماندهی صندوق های بازنشستگی با هم افزایی دولت

  • کد خبر : 18927
  • 08 آذر 1402 - 8:10
لزوم ساماندهی صندوق های بازنشستگی با هم افزایی دولت
دکتر علیرضا عباسی در نشست با بازنشستگان صنعت نفت استان البرز، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک هفته بسیج اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند صنعت نفت ما یک صنعت علمی، تولیدی، اقتصادی و جهادی است، شما بازنشستگان نفت یک عمری در این عرصه تلاش کردید و چون وابستگی کشور و بودجه در سال‌های گذشته به نفت بالا بوده است شما با تلاش خودتان در سالیان گذشته کشور را به یک آستانه از پایداری رساندید.

به گزارش کوه سرفراز، وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مجلس قانونگذاری است و یکی از موضوعات مهم در دستور کار هر مجلسی تدوین و تصویب برنامه پنج ساله کشور است، گفت: یکی از موضوعاتی که دغدغه و خواست بازنشستگان و شاغلین شرکت نفت بود، عدم ادغام صندوق مربوط به این‌ مجموعه در سایر صندوق ها بود که این‌ دغدغه و نگرانی در مجلس مرتفع گردید.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: در سالیان گذشته صندوق هایی را در کشور تشکیل دادیم و اقشار مختلف مردم اعم از کارکنان و کارگران با یک امیدی در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند که بعد از بازنشستگی از مزایا و امتیازات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از صندوق های ما در معرض ورشکستگی اند و با حمایت های دولتی سرپا هستند، گفت: مردم با یک امیدی ۲۵ تا ۳۰ سال در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند تا در دوران بازنشستگی از مزایای آن استفاده کنند اما با بی تدبیری ها و بی مسئولیتی ها و سوء مدیریت عده ای فرصت طلب، این صندوق ها به مرز ورشکستگی رسیده اند.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع به نحو مطلوبی مدیریت نشود، چند سال آینده باید حدود ۶۰ درصد بودجه عمومی کشور را به صندوق ها اختصاص دهیم تا بتوانند تعهدات خود در قبال بازنشستگان عزیز را انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سالیان نه چندان دور مدیران برخی از این صندوق ها به جای افزایش بهره وری و کارآمد سازی این صندوق ها، حقوق های نجومی چندصد میلیونی و پاداش های چند صد میلیونی برای خود پرداخت کردند و باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی شود تا آینده سرمایه گذاران تضمین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ایرادات ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته صندوق ها در زمینه های مختلف مدیریتی برطرف شود، عنوان کرد: صندوق های بازنشستگی سرمایه بین نسلی هستند و باید جهت پایدار سازی سرمایه و توان این صندوق ها، فارغ از هیجانات کاذب و در برخی موارد شعار های عوام فریب و وجاهت ساز جهت کسب رای، با به کار گرفتن ابزارهای قانونی خود و با همکاری و هم افزایی با دولت از طرق مختلف صندوق های بازنشستگی را سرو سامان داده و اطمینان شاغلین امروز و بازنشستگان را به تداوم خدمت رسانی پایدار این صندوق ها در امروز و آینده ارتقاء دهیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18927