• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5
چرا قاتل سریالی گربه های تهران آزاد شد:

ضرورت اقدام قاطع و بازدارنده پلیس و دستگاه قضایی درجهت تامین امنیت جامعه

  • کد خبر : 18767
  • 05 آذر 1402 - 23:21
ضرورت اقدام قاطع و بازدارنده پلیس و دستگاه قضایی درجهت تامین امنیت جامعه
زنی که با عناوین مختلف گربه های خیابانی را سلاخی کرده وجناره هارا به پایین خانه اش پرتاب میکرد باگزارش همسایه ها به پلیس بازداشت شد وپس از ارجاع به بیمارستان روانپزشکی آزادشد.درحال حاضرباتوجه به انعکاس گسترده این خبردر شبکه های اجتماعی و بازتاب آن دررسانه های متعدد، باوجود جای خالی قانون منع حیوان آزاری ،درحالیکه مردم منتظر شنیدن خبر مجازات این شخص بودند،فیلمهایی از آزادی او درحال حمله به خانه همسایگان وتهدیدهایش منتشرشد. باافزایش نگرانی جامعه از ارتکاب جنایات آتی توسط این حیوان آزار به نظر میرسد، تشویش اذهان و جریحه دارشدن عواطف عموم که قطعا درکشورما جرم انگاری شده است ،شدت یافته که از مسئولین مربوطه ازجمله پلیس فتا، پلیس پیشگیری و دستگاه قضایی انتظار میرود جهت پیشگیری از جرم و سلامت وامنیت جامعه اقدامی شایسته و بازدارنده بافردحیوان آزار داشته باشند.

طلوع البرز_در ایران برای حیوان آزاری جرم انگاری نشده و قانون مشخصی برای مجازات افرادی که اقدام به حیوان آزاری می کنند در نظر گرفته نشده است. روانشناسان معتقدند که حیوان آزاری در کودکی می تواند نشانه ای از سادیسم یا دگر آزاری باشد که در بزرگسالی باعث می شود فرد شخصیتی جنایتکار و قانون ستیز داشته باشد.

از نگاه شرعی, این پدیده مورد نهی قرار گرفته و مشمول حکم حرمت می شود اما در حقوق داخلی ایران برای پدیده حیوان آزاری جرم انگاری لازم که بتواند بازدارنده واقع گردد, صورت نگرفته است.

به گزارش کوه سرفراز، به گفته ی همسایگان درمنزل این شخص اعضای بدن وسرهای بریده شده ی گربه ها روی اپن آشپزخانه دیده شده،همچنین درفریزر او گربه های زنده را که منجمد کرده بود وجودداشته که پس از تماس باکلانتری ۱۳۳ شهرزیبا ماموران برای بازداشت این زن به جرم گربه کشی به محل حادثه اعزام شدند.
وقتی پلیس به صحنه رسید این زن را ابتدا به جرم مشهود آتش افروزی با بنزین دستگیر کردند تا درباره گربه کشی ها هم بررسی صورت بگیرد.
پلیس در بررسی های میدانی در لحظه حضور و در حالیکه همسایگان تصاویری از گربه کشی در محله شان را داشتند در خانه زن تنها با ۱۷ گربه زنده مواجه شدند و اثری از لاشه گربه در خانه اش ندیدند، در حالیکه همسایه ها تاکید داشتند لاشه گربه ها را در فضایی خالی محله شان بیرون می اندازد،اما پس از دستگیری زن تنها متوجه سوابق بیماری اعصاب و روان این فرد شدند.
باوجود مشهودبودن اختلال روانی دررفتار این زن، پلیس وی رابه بیمارستان روانی ارجاع میدهد که پس ازساعاتی وی را به دلیل عدم وجود دستور ازدادستانی آزاد می کنند.

در ادامه باپیگیری حامیان وفعالان دلسوز محیط زیست وحیوانات واعتراض به رها کردن این موجود خطرناک به واسطه بیماری روانی که تهدیدی برای ادامه جنایات نسبت به این حیوانات و متعاقبا کودکان وانسانهای اطرافش می‌باشد، وارد میدان شدند.

باتوجه به خلآ قانون حمایت ازحیوانات و عدم جرم انگاری درقانون ،مسئولین کلانتری عنوان کردند که برای پیگیری و اقدامات بازدارنده حتما باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد که دراین راستا تعدادی از فعالان ومدافعان حقوق حیوانات اقدام به تنظبم شکایت کردند.

گرچه ازتنظیم شکایت توسط همسایگان این بیمارخطرناک به جهت تهدید بابنزین و اسیدپاشی وسلب آسایش وامنیت وبهداشت درمحل سکونت خود اطلاعی نداریم، اما بهترین شاهدان عینی و دارای مدارک زیادی برای محکومیت این فرد به ظاهربیمارروانی هستند،که امیدواریم باتلاش وپیگیریهای قانونی انسانهای شریف و آگاه ازعواقب آزادی چنین حیوان آزارهایی درجامعه از ادامه این جنایات جلوگیری شود، چراکه جای چنین اشخاصی درمیان مردم وکودکان درجامعه نیست وعواقب جبران ناپذیری خواهدداشت،لذا قطعا باید در زندان یا در بیمارستان روانی باشند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18767