• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان البرز:

اجرای طرح «چالش همت» در کانون‌های مساجد البرز

  • کد خبر : 18681
  • 03 آذر 1402 - 14:28
اجرای طرح «چالش همت» در کانون‌های مساجد البرز
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان البرز از اجرای طرح چالش همت در مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت تحقق شعار سال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان البرز با اشاره به اهمیت و نقش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، گفت: با توجه به اهمیت رشد فعالیت‌های فرهنگی با هدف ارتقای میزان سطح همکاری‌ها و بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت‌های مسجدمحور طرح «چالش همت» در قالب تفاهم‌نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد اجرا می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در قالب همکاری با هدف بهینه‌سازی توانمندی‌ها مبتنی بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت شناسایی و استعدادیابی افراد توانمند در حوزه راه‌اندازی کسب و کارهای خُرد در قالب «رویداد کارآفرینی همت» اظهار کرد: کارکرد اقتصادی مسجد تراز اسلامی در حوزه اشتغال و کارآفرینی با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد بستر اثرگذار و موثری در امر اقتصادی است.

حجت‌الاسلام شکری تصریح کرد: فعالان مسجدی به نوبه خود در رشد چرخه اقتصادی اهمیت اساسی دارند و مشارکت در برنامه‌ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در شعاع پیرامونی مسجد می‌تواند بخشی از این جریان باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی رویداد کارآفرینی با همراهی و هماهنگی «امام مسجد» انجام می شود، مطرح کرد: کمک به برپایی نشست‌های توجیهی با کانون‌های متقاضی اجرای طرح، حمایت رسانه‌ای از رویداد، مشارکت در اطلاع‌رسانی رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این رابطه انتظار می‌رود اصحاب رسانه همچون همیشه پیشگام و همراه باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد البرز با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش و انفاق در اجتماع یکی از مسائل ضروری است، خاطرنشان کرد: مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در منطقه ملک‌آباد شهرستان چهارباغ استان البرز و همچنین مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در منطقه حصار کرج از جمله مساجدی هستند که اجرای این طرح را برعهده دارند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18681