• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز :

میزان صنایع فعال البرز در دولت سیزدهم به حدود ۹۰ درصد رسید

  • کد خبر : 18618
  • 02 آذر 1402 - 9:16
میزان صنایع فعال البرز در دولت سیزدهم به حدود ۹۰ درصد رسید
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه تا قبل از سه سال پیش بین ۳۵ تا ۴۰ درصد صنایع استان نیمه فعال و تعطیل بودند ، اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم و رفع موانع تولید اکنون حدود ۸۴ تا ۹۰ درصد صنایع استان فعال هستند.

استان البرز سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ ، متوسط و کوچک با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارد.

“محمد انصاری” روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش ها براین است تا میزان فعالیت صنایع استان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم و اکنون نیز در این زمینه برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با بازفعال سازی ۱۵۳ واحد تولیدی و صنعتی، سه هزار و ۵۵۳ کارگر در این استان به محل کار خود بازگشتند که ۵۶ واحد آنها با اشتغالزایی یک هزارو۳۰۳ نفر مربوط به سال جاری است .

وی ادامه داد: امسال ۱۷۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در این استان شناسایی شده که فعال سازی و توسعه خطوط تولید آنها با سرعت در حال انجام است.

مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت البرز گفت : برای بازفعال سازی ۱۱۲ واحد تولیدی و صنعتی
استان تا پایان سال جاری در بخش های تخصصی اداره کل صنعت ، معدن وتجارت استان برنامه ریزی شده است.

انصاری بیان کرد: دولت سیزدهم در کنار توسعه مراکز تولیدی ، احیای صنایع راکد را در اولویت قرار داده است؛ یکی از اقدامات ویژه کمیته های تخصصی اداره کل صمت البرز تمرکز بر احیا و بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال است.

وی ادامه داد: بر این اساس وضعیت تمام صنایع از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد البرز به صورت هفتگی پایش و بررسی کارشناسانه می شود.

انصاری تاکید کرد: اداره کل صنعت ، معدن و تجارت البرز بر اساس ضوابط قانونی به وظایف خود در این بخش عمل خواهد کرد؛ امسال پنج هزار میلیارد ریال برای باز فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد استان تسهیلات پرداخت شده است. .

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت البرز گفت: تجربه نشان داده است که در سه ماهه پایانی سال شمار واحدهای بازفعال شده افزایش می یابد و در تلاش هستیم بیشتر این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم .

وی تاکید کرد: تشکیل ستاد های تسهیل و رایزنی با بانک ها موجب شده تا شاهد شتاب بخشی به احیای صنایع راکد در استان البرز باشیم ضمن آنکه جهت گیری تولید البرز واگذاری صنایع تعطیل به سرمایه گذاران جدید است .

انصاری ادامه داد: در تلاش هستیم تا صنایع تعطیل استان را به صورت خرید یا اجاره در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار دهیم و این صنایع را تعیین تکلیف کنیم .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18618