• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز :

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به پویش ملی بیماریابی فشارخون و دیابت پیوست

  • کد خبر : 18450
  • 29 آبان 1402 - 7:14
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به پویش ملی بیماریابی فشارخون و دیابت پیوست
دکتر صیادی بر اهمیت و ضرورت بیماریابی گسترده فشارخون و دیابت در استان دو بیماری مزمنی که ریشه بسیاری بیماری ها هستند، تاکید کرد و از افراد بالای ۱۸ سال خواست با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود نسبت به سنجش رایگان فشارخون و دیابت خود اقدام کنند.

رییس دانشگاه بر اهمیت و ضرورت بیماریابی گسترده فشارخون و دیابت در استان دو بیماری مزمنی که ریشه بسیاری بیماری ها هستند، تاکید کرد و از افراد بالای ۱۸ سال خواست با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود نسبت به سنجش رایگان فشارخون و دیابت خود اقدام کنند.

دکتر صیادی افزود : طی سال های اخیر افزایش شیوع دیابت در جهان این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است. براساس پیمایش ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در سال 1400، شیوع بیماری دیابت ، 13 درصد جمعیت بالای 25 سال در استان البرز برآورد شده است.

وی افزود : عدم تشخیص و درمان به موقع می تواند منجر به عوارض جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی شود.

دکتر صیادی ادامه داد: بر اساس اطلاعات همین پیمایش، براورد شده 27 درصد افراد بالای 25 سال اختلال قند خون ناشتا دارند و به اصلاح در مرحله پیش دیابت هستند که در صورت عدم مداخله موثر و به موقع اغلب آن ها مبتلا به دیابت خواهند شد.

رییس دانشگاه تاکید کرد : عادات غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک مرتبط با شهرنشینی از عوامل رایجی هستند که در ایجاد دیابت نوع دو نقش دارند. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو شامل یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18450