• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
0
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هشتگرد :

بزرگداشت شعائر اسلامی اولویت کار کمیسیون فرهنگی خواهد بود

  • کد خبر : 18431
  • 28 آبان 1402 - 15:23
بزرگداشت شعائر اسلامی اولویت کار کمیسیون فرهنگی خواهد بود
اولین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری هشتگرد با حضور مهندس رئیسی شهردار هشتگرد ، مهندس افشاری عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و سایر مسؤلین برگزار شد .

پس از انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در مرداد ماه سال جاری و جابجایی مسؤلین کمیسیون‌های فرعی ، مهندس بهروز افشاری که در سال نخست دوره ششم شورا به عنوان رئیس شورای انتخاب گردیده بود مسئولیت کمیسیون فرهنگی را بر عهده گرفته است و اولین جلسه با حضور وی در دفتر شهردار هشتگرد برگزار شد .

مهندس رئیسی شهردار هشتگرد ، حمایت‌های مستمر رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر را موجب رفع مشکلات و ارتقا خدمات به شهروندان دانست.

وی گفت : مجموعه شهرداری آماده همکاری با روسای کمیسیون‌های فرعی شورای اسلامی شهر می‌باشند و مصوبات کمیسیون‌ها به عنوان راهبرد فعالیت‌های شهرداری در زمینه‌های مختلف فرهنگی ، خدماتی ، عمرانی و … ملاک عمل قرار خواهد گرفت .

رئیسی یکی از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر را زیباسازی محیط شهری و هویت بخشی به معابر و میادین دانست که با نصب المان‌های موضوعی و مفهومی در دستور کار قرار دارد و انتظار می‌رود با نصب المان‌های جدید در ماه‌های آتی ، وعده مدیریت شهری به شهروندان محقق گردد .

رئیسی در ادامه به اقدامات شهرداری در زمینه فرهنگی اشاره کرد و مشارکت در برنامه‌های مختلف شهرستان بزرگداشت ، ایام ملی و مذهبی ، برنامه‌های تجلیل و سوگواری ها، فضاسازی محیط شهری ، استفاده از ظرفیت باشگاه‌های ورزشی و اماکن فرهنگی ، همکاری با مساجد شهر و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی ، همکاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی منجمله اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد و تعامل با اصحاب رسانه را از جمله رویکردهای مدیریت شهری دانست و بر تقویت این اقدامات تاکید کرد .

افشاری در این جلسه به بزرگداشت شعائر اسلامی تاکید کرده و با اشاره به وجود ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع ، بزرگداشت شعائر اسلامی و تشویق جوانان و نوجوانان را به مشارکت در برنامه‌های مذهبی بهترین راهکار کاهش این ناهنجاری‌ها دانست .

وی با تقدیر از زحمات مهندس کاشف در دوران تصدی ریاست کمیسیون فرهنگی به برنامه‌های فرهنگی پیش رو و مناسبت های آتی اشاره کرد و افزود : استمرار برنامه‌های مصوب در جشنواره فرهنگی هنری چشمه ، برنامه‌ریزی برای بزرگداشت روز و هفته فرهنگی هشتگرد با دعوت از سخنرانان برجسته و مسئولین کشوری ، بزرگداشت ایام فاطمیه و فضاسازی شهری در مناسبات مختلف از جمله خواسته‌های اعضای پارلمان شهری است که امیدواریم با پیگیری‌های شهردار محترم و همکاری معاونین ، مسئولین واحدها و سایر کارکنان اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا از اساتید ، دانشجویان ، فرهنگیان و صاحبنظران در عرصه فرهنگ و هنر دعوت نمود تا پیشنهادات خود را برای هرچه پربارتر برگزار نمودن برنامه های هفته فرهنگی به دبیرخانه مربوطه مستقر در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی ارایه نمایند .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18431

برچسب ها