• برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1
افتتاح امیدستانی دیگر در نظرآباد:

نظرآباد قدمی دیگر به توسعه و ارتقا علم کشور نزدیک شد

  • کد خبر : 18362
  • 27 آبان 1402 - 8:13
نظرآباد قدمی دیگر به توسعه و ارتقا علم کشور نزدیک شد
گلزار شهدای گمنام شهر نظرآباد با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش، استاندار محترم البرز ،امام جمعه محترم ،نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از دیگر خادمان مردم در سطح استان و شهرستان با میزبانی دکتر بغدادی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد گلباران و آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد رادنیکنام در این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری نظرآباد، در این مراسم فرماندار نظرآباد ضمن عرض خوش آمد به مهمانان عزیز و تقدیر از خیر نیک اندیش، با اشاره بر نهضت مدرسه سازی در نظرآباد گفت: در شهرستان نظرآباد که مملو از ظرفیت‌های بسیار در بخش‌های مختلف است، در تلاشیم افزون بر جبران عقب ماندگی‌ها، در حد توان نیازها و مشکلات را مرتفع نماییم که در همین راستا یکی از مهم‌ترین امور که افزایش سرانه‌های آموزشی و مدارس جدید شهرستان یکی پس از دیگری است را با همراهی کلیه خادمان مردم در سطح استان و شهرستان تلاش‌های ویژه دست اندرکاران آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس و حضور ارزشمند خیرین نیک اندیش، افتتاح و یا تکمیل و تجهیز می‌شوند.

در ادامه وزیر محترم آموزش و پرورش کشور نیز در این مراسم مدارس را امیدستان‌های هر جامعه عنوان نموده و نهضت مدرسه سازی را یکی از افتخارات ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد.

وی افزود: از ابتدای کار دولت سیزدهم مجموعاً ۵۸۰۶ مدرسه ساخته شده که به طور میانگین روزانه ۸ مدرسه می‌باشد و این مهم سراسر شوق و امید به آینده و آینده سازان این مرز و بوم است.

دکتر صحرایی یادآور شد: بی‌شک هر مدرسه نهالی است برای شکوفایی ایران عزیز و ما در تلاشیم بیش از هر مهم مدرسه سازی را رونق دهیم چراکه مدرسه سازی امروز ما علم بی‌پایان فردای ایران اسلامی را رقم خواهد زد.

شایان ذکر است فهرستی از مشکلات و نیازمندی‌های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد نیز که شامل:

کمبود فضاهای آموزشی و فرسوده بودن ساختمان مدارس در سطح شهرستان و لزوم ساخت مدارس جدید

کمبود شدید نیروهای خدماتی و سرایدار برای مدارس

عدم تناسب نوع و میزان تجهیزات موجود در هنرستان‌ها با شرایط موجود در جامعه و به روز نبودن تجهیزات

لزوم احداث مدارس و ساماندهی دانش آموزان اتباع در مدارس ویژه این فراگیران

لزوم توجه ویژه به فریضه اقامه نماز در مدارس با احداث نمازخانه در مدارسی که از نعمت نمازخانه محرومند

لزوم تجهیز و توسعه تنها کانون فرهنگی و تربیتی شهرستان که مزین به نام مبارک سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی می‌باشد

لزوم احداث مدارس خاص از جمله مدارس شاهد ،تیزهوشان و…

می باشد تقدیم جناب آقای دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش شده و ایشان قول مساعدت درخصوص حل این مشکلات به ویژه تجهیز شهرستان به مدارس شاهد و تیزهوشان را داد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18362

برچسب ها