• برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
0
امام جمعه کرج:

ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم استان البرز

  • کد خبر : 18342
  • 27 آبان 1402 - 7:34
ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم استان البرز
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه ۲۸ آبان مصادف با ۵ جمادی‌الاول مصادف با سالگشت ولادت نائبه الزهرا، عقیله النساء، زاهده، عابده، قره عین مرتضی، حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است که در پنجم یا ششم هجری قمری واقع شد؛ و چون بخش مهمی از زندگی پربرکت حضرت به پرستاری و همراهی با اولیا خدا سپری شد، این روز را برای تجلیل از مقام شامخ پرستاران روز پرستار نامیدند؛ و عظمت دیگری را برای زنان و بانوان ثبت کردند، بیان داشت: این روز را به همه عزیزان، همه شما به‌خصوص پرستاران اعم از مرد و زن که در این کسوت عاشقانه و خالصانه به مردم خدمت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم استان البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه بیان داشت: حامل یک پیام سلام هم هستم؛ چند روز قبل توفیق شد با نمایندگان حضرت آقا محضر امام المسلمین و نائب الامام مشرف شویم؛ ایشان فرمودند: «سلام گرم ما را به همه مردم برسانید». بنده هم ابلاغ سلام ایشان را خدمت شما دارم.

مشکلات پرستاران زیاد است / مسئولین مربوطه باید جهات رفاهی و سختی کار را بیشتر در نظر بگیرند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پرستاری از بیمار واقعاً کار سخت و طاقت‌فرسایی است؛ اما بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: اگر با توجه و نیت خالص انجام شود صبغه عبادی پیدا می‌کند. در طول روز تمام فعالیت‌ها و سر کار بودنش را خدای تعالی برای او عبادت می‌نویسد. حضرت امام رضوان خدا بر او فرمود: «شما کاری کنید این شغل شما الهی باشد» یعنی نیتتان را درست کنید. بعد می‌فرمایند «منافات ندارد که برای خدا باشد لکن به شما اجر هم بدهند». اگر کسی با نیت الهی وارد هر کاری شود به‌خصوص پرستاری به خاطر مشقتش عبادت می‌شود. البته مشکلات این صنف زیاد است؛ مسئولین مربوطه باید جهات رفاهی و سختی کار را برای عزیزان بیشتر در نظر بگیرند.

با نسبت و نسب برای کسی عظمت وجودی درست نمی‌شود

امام‌جمعه کرج در ادامه یادآور شد: عظمت شخصیت عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها؛ فقط به خاطر این نبود که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلام‌الله‌علیهما و نوه رسول خدا و خواهر امام حسن و امام حسین است؛ چون با نسبت و نسب برای کسی عظمت وجودی درست نمی‌شود. اگر می‌شد، حضرات دختران، خواهران و افراد دیگری را هم داشتند؛ چرا آن‌ها چنین جایگاهی پیدا نکردند؟ لذا معلوم می‌شود که مسئله چیز دیگری است.

زن در حاشیه نیست

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: حضرت زینب یکی از نمونه‌های کم‌نظیر تاریخ است که نشان داده برخلاف القای مغرضان که می‌گویند زن در اسلام در حاشیه است و به‌تبع آن در جمهوری اسلامی هم زن در کنار واقع‌شده و از او استفاده نمی‌شود، در مسائل جامعه و اجتماعی وجود حضرت زینب کبری و تعداد دیگری از بانوان نشان داد که ازنظر اسلام، زن در حاشیه نیست؛ بلکه می‌تواند در متن مسائل مهم تاریخی نقش ایفا کند و مؤثر باشد. فقط در وقایع کربلا و کوفه و شام ببینید که این ولی خدا چگونه عمل کرد. نمی‌شود برایش مثلی پیدا کرد.

حضرت زینب کبری بر اساس آموزه‌های علوی و فاطمی تکلیف مدار عمل می‌کرد

وی بابیان اینکه حضرت زینب کبری بر اساس آموزه‌های علوی و فاطمی تکلیف مدار عمل می‌کرد، گفت: حضرت نگاه می‌کرد در هر زمان چه تکلیفی متوجه اوست، همان را به‌خوبی و به کمال انجام می‌داد. به مقاطع مختلف زندگی او اگر توجه شود کاملاً این مسئله روشن است.

حضرت زینب کبری استاد درجه اول جهاد تبیین و روشنگری بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه عقیله النساء همه خوبی‌های انسانی را در خودش جمع کرده و مصداق انسان کامل بود، تأکید کرد: غیر از صبر عظیم، مسئولیت‌پذیری و حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی، در امور فرهنگی و تربیتی هم نقش خودش را خوب ایفا کرد. استاد درجه اول جهاد تبیین و روشنگری بود. جزو نفرات اول در عرصه جهاد تبیین بود.

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها یکی از روات احادیث شیعه است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ایشان یکی از روات احادیث شیعه است، عنوان کرد: از پدر و مادر و برادران و ام سلمه و ام هانی و تعداد دیگری نقل حدیث می‌کند و تعدادی از بزرگان هم از او نقل حدیث می‌کنند. ابوالفرج اصفهانی در کتاب مقاتل خودش نقل می‌کند از ابن عباس که آن خطبه معروف صدیقه طاهره، خطبه فدکیه را من از زینب کبری نقل می‌کنم؛ یعنی راوی آن حدیث طولانی و بلند که به دست ما رسیده حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است.

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها الگوی مسلمان است

وی در ادامه بابیان اینکه با همه این ویژگی‌ها مادری خوب، فداکار و نمونه است، گفت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها فرزندانی ولایت مدار و در رکاب امام زمان تربیت کرد؛ زینب الگوی بانوی مسلمان بلکه الگوی مسلمان است؛ نه‌فقط بانوان. حضرت آقا یک بیانی دارند که اینجا می‌خواهم استفاده کنم در دفاع صریح از انقلاب ایشان می‌گوید: «من آنچه نیاز امروز می‌دانم ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه اول است». این یک بیانی است که همه ما باید داشته باشیم. بعد در ادامه می‌فرمایند: «نخبگان از حضرت زینب بصیرت و به‌موقع عمل کردن را بیاموزند و وارد عرصه شوند و از انقلاب به‌صراحت دفاع کنند و البته نقص‌ها و کمبودها را بگویند و راهکار نشان بدهند برای رفع آن‌ها». حضرت آقا که می‌خواهد الگو برای انقلابیون بیاورد می‌فرماید که از حضرت زینب الگو بگیرید.

حیثیت و موجودیت استکبار و دولت‌های غربی و بلکه اروپایی به شکست فلسطین و غزه بستگی دارد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه بابیان اینکه با همه سختی‌ها و مشکلات و نسل‌کشی‌هایی که رژیم غاصب برای مردم فلسطین و غزه به وجود آورده اما بازنده و مغلوب این میدان رژیم صهیونیستی است، گفت: نه اینکه در آینده شکست بخورد؛ بلکه همان اولین روز حمله کاملاً شکست خورد؛ و از فردای آن روز جنگ غیرمستقیم با آمریکا شروع شد؛ بعضی جاها هم مستقیم؛ و از آن روز تا حالا آمریکا دارد به این رژیم نفس مصنوعی می‌دهد تا او را سرپا نگه دارد؛ چون همه حیثیت و موجودیت استکبار و دولت‌های غربی بلکه اروپایی به شکست فلسطین و غزه بستگی دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند که زمین بخورد اما فرماندهان مقاومت و وحده الساحات با هوشمندی کامل جنگ این نوبت را یک عملیات مشترک دیدند. با هماهنگی کامل و تقسیم وظایف هرروز به‌اندازه لازم ضربه‌ای به دشمن عنود وارد می‌کنند. اسرائیل با همه ادعای قدرتی که داشت نزدیک ۲۰ روز است با تسلیحات پیشرفته و به‌کارگیری ۳۶۰ هزار نفر نظامی نتوانسته کاری انجام دهد در یک باریکه و تلفاتی که در این مدت داده معادل تلفات ۷۰ سال گذشته است.

مقاومت با طولانی و فرسایشی شدن جنگ مشکلی ندارد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مقاومت با طولانی شدن و فرسایشی شدن مشکلی ندارد و بدانید که به نفع مقاومت است، اظهار داشت: بعضی‌ها در دلشان نگرانی دارند. بدانید که هرچه بیشتر فرسایشی شود به نفع مقاومت است؛ اما قطعاً صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند تحمل کنند که جنگ طولانی شود.

 

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18342