• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

افتتاح دومین دوره بازارچه برکت در پارک نبوت کرج

  • کد خبر : 18300
  • 25 آبان 1402 - 9:09
افتتاح دومین دوره بازارچه برکت در پارک نبوت کرج
دومین دوره بازارچه برکت عرضه محصولات مشاغل خرد و خانگی با حضور نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، افضلی معاون اقتصادی استاندار البرز، رمضانی معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، قاسم پور و منعمی اعضای شورای اسلامی شهر کرج و جمعی مدیران و مسئولین استانی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پارک نبوت کرج افتتاح شد، این بازارچه در راستای حمایت از فعالان بخش مشاغل خانگی تا دهم دی ماه در پارک نبوت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: دولت شبانه روز در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای عرضه بدون واسطه تولیدات فعالان مشاغل خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار را فراهم کند تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشتی آنها کمک کند.

عبدالله دارایی در مراسم افتتاح دومین بازارچه برکت استان در پارک نبوت کرج اظهار کرد: این رویدادها کاملا مردمی است و دستگاه‌های اجرایی صرفا زمینه ساز برگزاری آنها هستند.

وی ادامه داد: بازارچه برکت به دنبال تکمیل زنجیره تولید تا فروش است و شرایطی فراهم می‌کند که غرفه داران تولیدات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

وی ابراز کرد: این بازارچه‌ها بخشی از نیاز مردم به تولیدات مختلف را با قیمت مناسب فراهم می‌کنند و پیش از این نیز البرز تجربه برپایی بازارچه‌هایی از این دست را داشته است.

وی افزود: سعی داریم برای برپایی چنین بازارچه‌هایی از ظرفیت مکان‌های دیگر هم بهره بگیریم و در این خصوص به دنبال انعقاد تفاهمنامه با مدیریت شهری کرج هستیم.

دارایی توضیح داد: دولت شبانه روز در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای عرضه بدون واسطه تولیدات فعالان مشاغل خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار را فراهم تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشتی آنها کمک کند.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در کشور صادر شده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد مجوزهای صادر شده ۷ هزار مورد بود.

وی گفت: این نشان می‌دهد هم مردم نیاز برای فعالیت در این حوزه را احساس کرده‌اند و هم دولت به طور جدی به دنبال ایجاد فضای مناسب برای کمک به مردم جهت راه اندازی کسب و کار در این حوزه است.

مدیرکل،کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در استان البرز به فعالان حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: البرز شرایط مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی دارد و از چنین بازارچه‌هایی می‌توان به عنوان الگو برای استان‌های دیگر بهره برد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش جهاد دانشگاهی البرز مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان راه اندازی شده و امروز هر کسی به کسب اطلاعات و دریافت مجوز در این حوزه نیاز داشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه کند.

گفتنی است  دومین دوره بازارچه برکت تا پایان دی ماه برپا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18300