• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

بهره برداری نادرست از فضای مجازی می تواند یکی از موانع کتابخوانی در کشور باشد

  • کد خبر : 18292
  • 25 آبان 1402 - 8:55
بهره برداری نادرست از فضای مجازی می تواند یکی از موانع کتابخوانی در کشور باشد
جابری انصاری : 24 آبان ماه، روز کتاب وکتابخوانی را به اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه بویژه فرزانگان و اندیشمندان استان ، اساتید دانشگاه و حوزه ، معلمان ، ناشرین ، نویسندگان و عموم مردم علاقه مند به کتاب و کتابخوانی تبریک و تهینت گفت .
به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، جابری انصاری ، مدیرکل ،در خصوص روز 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی ،  با اشاره به ” کلام مقام معظم رهبری که می فرمایند: سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تامین کنید؛ از کتاب های خوب، راه‌گشا، راهنما -که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده- استفاده کنید و بخوانید” ،  ادامه دادند : اینجانب ضمن تبریک 24 آبان ماه، روز کتاب ، کتابخوانی و ” کتابدار ” ، این مناسبت ویژه را  به محضر حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده معزز و محترم ولی فقیه در استان که خود جزء نوادر این عرصه بشمار می روند و همچنین دکتر عبداللهی استاندار فهیم و حامی کتاب و کتابخوانی ، اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه استان و همچنین فرزانگان  ، اندیشمندان ،  اساتید دانشگاه و حوزه ، معلمان ، ناشران ، نویسندگان و عموم مردم علاقه مند به کتاب و کتابخوانی تبریک عرض می نمایم .
 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خصوص اینکه امسال کرج شهر “خلاق کتاب و کتابخوانی” در کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت : جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می یابد که مطالعه کار روزانه اش باشد وهر انسانی که در فرهنگ تولید کتاب ، نگهداری کتاب، اشاعه کتاب و خواندن کتاب سهیم باشد مورد احترام و عزت همیشگی است.
و.دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان البرز گفت : همانگونه که می دانید ، کتاب از دیرباز به عنوان یک محرک و عامل افزایش آگاهی و دانش به شمار می آید، اهمیت به مطالعه و کتاب خصوصاً در خواندن قرآن کریم که از سفارشات مهم دین مبین اسلام است ، که جامعه در پرتو آن به رشد، تعالی و سعادت دنیوی واخروی خواهد رسید، قطعا” در جهاد تبیین نیز تاکید بر خواندن کتاب و کتابخوانی شده  است که  راه سعادتمندی و موفقیت در جامعه با مطالعه و کسب علم  ، محقق می گردد .
 جابری انصاری افزود : بهره برداری نادرست از فضای مجازی می تواند یکی از موانع کتابخوانی در کشور باشد. بحران آمار پایین مطالعه روزانه در ایران از یک سو و تلاش مسوولین برای افزایش آن از سوی دیگر باعث استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود . بر همگان روشن است که مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی و بالا بردن کیفیت زندگی افراد می باشد ، در واقع باید به گونه ای عمل کرد، که فضاهای مجازی؛ فرصتی برای رشد و مطالعه باشد نه تهدید. و بطور کلی همزمان با مطالعه ی کتاب های چاپی، حوزه نشر الکترونیکی نیز رشد و توسعه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان ضمن تبریک مجدد هفته کتاب وکتابخوانی از تمامی خدمتگزاران عرصه کتاب و مروجان فرهنگ کتاب و  کتاب خوانی بویژه جناب آقای دکتر یاسر احمدوند معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و جناب آقای مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تشکر و قدردانی نمود و از خداوند منان عالی ترین توفیقات را برایشان مسئلت نمودند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18292