• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی و تعامل با شهرداری:

فضای سبز اطراف پل دختر کرج ساماندهی می‌شود

  • کد خبر : 18109
  • 22 آبان 1402 - 12:44
فضای سبز اطراف پل دختر کرج ساماندهی می‌شود
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز از تعامل با شهرداری برای جمع آوری فضای سبز طرفین پل خاتون تا چند متر، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بنای پل خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز مهدی ارباب نیا روز دوشنبه 22 آبان 1402 با اشاره به بازدید از پل دختر(خاتون) کرج که به همراه شهردار منطقه 10 صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به آسیب رطوبت به پی پل مقرر شد شهرداری فضای سبز اطراف این بنا را تا چند متر جمع آوری کند.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز افزود: همچنین جدولگذاری و ساماندهی رمپ ورودی به زیر پل برای جلوگیری از نفوذ آب باران به بدنه پل انجام می‌شود.
ارباب نیا ادامه داد: به این ترتیب طراحی مسیر آب به گونه‌ای صورت می‌گیرد که آب‌های سرازیر شده از اطراف به سمت پل با استفاده از جدول‌گذاری و مسیرهای انحرافی کنترل شود.
او افزود: همچنین رمپ ورودی به زیر پل برای ایمنی افراد از فاصله حدود دو و نیم متری بنا جمع آوری می شود.
پل دختر کرج که با نام پل شاه عباسی هم شناخته می‌شود از سازه‌های دوره صفویه محسوب‌می‌شود که بر بقایای پلی کهن‌تر منسوب به دوره سلجوقی و به نام پل خاتون ایجاد شده‌است و بازسازی آن در دوره صفوی به این سازه نمای پل‌های دوره صفوی را داده است. پل شاه عباسی کرج با عنوان پل دختر در سال 1379 در لیست آثار ملی ایران با شماره ۳۵۰۱ به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18109