• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری کرج:

شناسایی آثار تاریخی در روستای حسنکدر

  • کد خبر : 18065
  • 21 آبان 1402 - 13:08
شناسایی آثار تاریخی در روستای حسنکدر
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرج از شناسایی چند اصله درخت کهنسال و تعدادی میراث ناملموس همچنین میراث منقول برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی البرز رضا خلج با اشاره به بازدید از روستای حسنکدر در روز شنبه 20 آبان 1402 اظهار کرد: طی بازدید صورت گرفته از روستای حسنکدر واقع در بخش آسارا، تعداد چند اصله درخت کهنسال از گونه توت و گردو ، میراث منقول شامل پنجره تاریخی و میراث ناملموس شامل آداب و رسوم محلی بخش آسارا برای ثبت در فهرست آثار میراث ملی شناسایی شد.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرج گفت: پرونده ثبتی درختان کهنسال در فهرست میراث طبیعی ملی در حال انجام است.
به گفته خلج آثار منقول شناسایی شده شامل یک پنجره چوبی دو لنگه با تزئینات منبت و گره چینی با قدمت بیش ازصد سال است که پرونده ثبتی این اثر به عنوان میراث منقول در حال آماده سازی است.

پس از بازدید جلسه ای با بخشدار آسارا و دهیار محترم روستای حسنکدر در خصوص همکاری دو جانبه در زمینه آموزش دهیاران و شوراهای روستاهای بخش در حوزه گردشگری و صنایع دستی مطرح شد.
در این جلسه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرج آمادگی خود را برای همکاری با بخشداری آسارا برای صدور مجوز بوم گردی به خانه های قدیمی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18065