• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی

موسسه رازی برگزارکننده دوره آموزشی ساخت واکسن برای کارشناسانی از موریتانی

  • کد خبر : 18025
  • 20 آبان 1402 - 14:24
موسسه رازی برگزارکننده دوره آموزشی ساخت واکسن برای کارشناسانی از موریتانی
سومین دوره از سلسله دوره های آموزشی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خصوص ساخت و کنترل کیفی واکسن برای کارشناسانی از کشورهای در حال توسعه، به مدت دو هفته در موسسه رازی آغاز شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر سهیلا مرادی بیدهندی، در حاشیه مراسم افتتاحیه و معارفه آغاز دوره آموزشی دو هفته ای برای کارشناس آفریقایی در موسسه رازی، گفت: در راستای توسعه همکاری های مشترک بین ایران و کشورهای آفریقایی، این دوره آموزشی برای جمعی از کارشناسان کشور موریتانی در زمینه ساخت و کنترل کیفی واکسن توسط موسسه رازی برگزار می شود.

وی افزود: این کارشناسان در خصوص ساخت واکسن های پزشکی و دامپزشکی و با همراهی دکتر مرضیه حیدری، کارشناس گروه انطباق مقررات و ممیزی به عنوان ناظر ارشد پروژه، از بخش های مختلف تحقیقاتی، تولیدی و تضمین کیفیت موسسه دیدن خواهند کرد و آموزش های لازم توسط اعضای هئیت علمی و کارشناسان موسسه به این تیم ارائه خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، گسترش همکاری های علمی بین دو کشور، آموزش محققان و جوانان کشور موریتانی، انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات محصولات موسسه به این کشور را از اهداف برگزاری این دوره اعلام کرد.

همچنین در این نشست، گزارشی از جمعیت انسانی، جمعیت دام و طیور، واکسن های مصرفی، مهم ترین بیماری های شایع در موریتانی  و .. از سوی این کارشناسان، ارائه شد.

گفتنی است؛ تا کنون، دوره های آموزشی در همین زمینه، ویژه کارشناسانی از کشورهای مالی و ازبکستان توسط موسسه رازی، با هدف آشنایی با شیوه تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک از جمله نحوه جداسازی عوامل بیماری زا، شناسایی، تشخیص و تهیه بذر واکسینال و تولید و کنترل و تضمین کیفیت محصول با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این موسسه برگزار شده است.

در پایان این نشست، کارشناسان اعزامی از کشور موریتانی، از موزه دائمی روابط عمومی موسسه رازی بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18025