• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج:

حضرت زینب(س) اطاعت از امام (ع) را به عنوان محور هدایت و ثبات جامعه معرفی کرد

  • کد خبر : 1802
  • 20 آذر 1400 - 8:53
حضرت زینب(س) اطاعت از امام (ع) را به عنوان محور هدایت و ثبات جامعه معرفی کرد
آیت الله حسینی همدانی با اشارهب ه اهمیت خطابه معروف حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) اطاعت از امام (ع) را به عنوان محور هدایت و ثبات جامعه معرفی کرد.

آیت الله حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه 19 آذر با توصیه خود و دیگران با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) برای دفاع از حریم نورانی به مقامات والایی رسیدند و اطاعت از امام (ع) را به عنوان محور هدایت و ثبات جامعه معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج افزود: خطابه معروف حضرت زینب(س) با عنوان خطابه کوفه برگرفته از مسائل مهم اجتماعی اسلام است که به ویژه به مسأله امامت، هدایت و رهبری جامعه توسط انسان های صالح ومتعهد اشاره شده است.
وی با اشاره به اهمیت الگو بودن آن حضرت برای همه بشریت به ویژه بانوان بیان کرد: آن بانوی والامقام در تبعیت از رهبر جامعه الگوی شاخصی بودند و برای مصون ماندن از هجمه های دشمنان و برای مبارزه با نقشه های شوم بیگانگان باید از ایشان به عنوان الگو استفاده کرد.
وی از شجاعت حضرت زینب(س) به عنوان یکی از خصوصیات ممتاز نام برد و توضیح داد: در زیارت نام حضرت زینب(س) از ایشان به عنوان شیرزن هاشمی نام برده می شود شیرزنی که با برخورداری از تزکیه نفس و تربیت در مکتب اهل بیت(ع) توانمند شدند و روح والایی پیدا کردند.
*آمریکایی ها اصلا اعتقادی به برجام و حل مسأله ندارند و به دنبال امتیازگیری هستند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خطبه سیاسی نماز ظهر جمعه گفت: در این دوره از مذاکرات آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال حواشی هستند.
وی با اشاره به اینکه مسیر تیم مذاکره کنندگان تا کنون درست است بیان کرد:ایران نسبت به رفع تحریم های ظالمانه ای که با برجام مغایرت دارد ایستانده است اگر آمریکا با این مذاکرات و توافقات موافقت کرد نیازمند تضمین های لازم و راستی آزمایی است.
خطیب نماز جمعه کرج اظهار کرد: در مرحله اول این تضمین ها، آمریکا برخی از تحریم ها را تخفیف دهد، مقداری از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کند، محدودیت فروش نفت را کاهش دهد و در برابر این اقدامت ایران نیز غنی سازی با درصد بالا را متوقف کند.
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: خود آمریکایی ها نیز بر طرح توافق موقت که یک بحث انحرافی و غیرجامع در رفع تحریم ها است اصرار دارند، چرا که تنها به دنبال امتیازگیری هستند و اعتقادی به برجام و حل مسأله ندارند.
*آرایش فرهنگ، فرهنگ باوری و فرهنگ سازی در جامعه خط مشی مسئولان فرهنگی جامعه باشد
امام جمعه کرج در ادامه خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه اظهار کرد: آرایش فرهنگ، فرهنگ باوری و فرهنگ سازی در جامعه خط مشی مسئولان فرهنگی جامعه باشد.
خطیب نماز جمعه کرج افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم اخیر به شورای عالی انقلاب فرهنگی سرفصل هایی را مورد توجه قرار دادند که براساس آن مهندسی فرهنگی باید با همت مدیر انقلابی اجرایی شود.
وی اظهار کرد: محتوا و متولی انقلابی که به واقع در تعبیر ایشان همان روح مهندسی فرهنگی به وجود محتوای انقلابی است.
نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: روج مهندسی فرهنگی به محتوای انقلابی وابسته است که برای تحقق آن باید مدیر انقلابی با محتوای انقلابی حرکت کرد اگر این مهم به دست مدیر بی حال و بدون روحیه جهادی و انقلابی باشد محتوا را فدا می کند و هوا را از بین می برد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=1802