• برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6
سرپرست اداره تامین اجتماعی:

تامین بیش از ۳۰ درصد حق بیمه های تامین اجتماعی از تهران و البرز

  • کد خبر : 1798
  • 17 آذر 1400 - 14:49
تامین بیش از ۳۰ درصد حق بیمه های تامین اجتماعی از تهران و البرز
سرپرست اداره تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت :بیش از ۳۰ درصد از حق بیمه های سازمان تامین اجتماعی از سه منطقه مرکزی، غرب، شرق تهران و استان البرز تامین می شود.

داوود سعد زاده اظهار داشت :نظر به صراحت اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر ارائه خدمات، به خانواده بزرگ تامین اجتماعی متعهد هستیم و خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهیم.

وی افزود : برای ارائه بهتر خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی نیازمند دریافت مطالبات خود از همه استانها هستیم.

وی همچنین ادامه داد: بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به تورم موجود در جامعه یکی از دغدغه های ما است که این مهم با تامین منابع کافی و دریافت مطالبات معوق سازمان از دولت تسهیل می شود.

سعد زاده گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که هیچگونه وابستگی به بودجه و سهمیه های دولتی نداشته به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمت رسانی و به عنوان یک صندوق درآمد هزینه ای با دریافت حق بیمه های ماهیانه و سرمایه گذاری آن علاوه بر تعهدات کوتاه مدت در دوران بیمه افراد، به تعهدات بلند مدت برای پرداخت مستمری بازنشستگان اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه ارائه تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مستمری و مقرری به واسطه پرداخت حق بیمه ها صورت می‌گیرد گفت :نپرداختن بموقع حق بیمه توسط کارفرمایان بی عدالتی در حق کارگران است و ارائه خدمت تامین اجتماعی را مختل می کند.

سعد زاده تصریح کرد: در چهار ماه مانده به پایان سال انتظار داریم با همکاری و تعامل با کارفرمایان درخصوص پرداخت بموقع حق بیمه ها و دریافت مطالبات معوق سازمان ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران تحول در منابع، گسترش پشتیبانی و افزایش پوشش بیمه ای در جامعه را براساس سه محور اصلی کار سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود :سه اصل مهم تحول در ارائه خدمت به مخاطبین با هدف رضایتمندی مردم، عدالت‌محوری و جلب اعتماد مردم را سرلوحه کار تامین اجتماعی است و تمامی همکاران این سازمان تلاش دارند تا این سه اصل را عملیاتی کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی، حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر مستمری بگیر و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر مقرری بگیر از تامین اجتماعی در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=1798