آموزش‌های صنایع دستی به سربازان در البرز کلید خورد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نبی اله جعفری‌ زاده با بیان اینکه طی تفاهم نامه منعقد شده بین قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، این آموزش ها برای اولین بار در کشور کلید خورده و البرز نیز در همین راستا همکاری‌های لازم را برای آموزش به سربازان دارد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اکنون 30 سرباز در حال آموزش‌های مهارت‌های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان هستند، گفت: این همکاری باعث می‌شود تا سربازان در طول دوران خدمت با مهارت‌های صنایع دستی نیز آشنایی پیدا کنند و در ایجاد انگیزه برای خود اشتغالی جوانان بعد از دوران سربازی نیز موثر است.
جعفری زاده اظهار کرد: این آموزش‌ها با ارائه گواهی مهارت و همچنین حمایت‌های آتی در قالب تسهیلات به افراد دارای مهارت که متقاضی اشتغال در زمینه صنایع دستی هستند، همراه خواهد بود.
او افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به مهارت افزایی جوانان می‌انجامد باعث آشنایی آنان با هویت فرهنگی و هنرهای سنتی کشور خواهد شد و به تداوم این هنرها کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا