اساسی ترین رسالت هنر متعهد “جهاد تبیین ” است که ما در استان البرز به آن می پردازیم

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز سعید جابری انصاری مدیر کل ، در خصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز گفت: از ظرفیت و توانمندی گروه های نمایشی تئاتر استان البرز می‌توان در مسیر جهاد تبیین بهره برد و پیام‌ها را به مردم منتقل کرد ، اساسی ترین رسالت هنر متعهد «جهاد تبیین» است ، هنر تئاتر، به خصوص تئاتر مردمی و خیابانی ظرفیت بزرگی است که از طریق آن می‌توان حرف‌ها را به طریق هنرمندانه‌ای با مردم در میان گذاشت.
وی ادامه داد : همانگونه که همواره حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و دکتر مجتبی عبداللهی استاندار مردمی البرز در موضوع جهاد تبیین تاکید داشته اند، ما نیز تلاشمان بر این بوده است که در موضوعات و برنامه های فرهنگی _ هنری و رسانه ای به ویژه در برگزاری جشنواره ها از جمله  جشنواره های تئاتر ، سینما  و رسانه ، با پرداختن به موضوعاتی در خصوص جوانی جمعیت ، عدالت ، امید آفرینی و انتخابات با مشارکت دادن نهادهای مردمی به این امر مهم بپردازیم .
دبیر ستاد اطلاع رسانی دولت در استان البرز گفت : در رویداد مهم دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز امسال 42 اثر صحنه ای و 21 اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که بعد از بازخوانی و بازبینی آثار 10 اثر صحنه ای و 4 اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند که از امروز 15 آبان ماه 1402 رقابت خود را آغاز نمودند .
سعید جابری انصاری افزود : بعد از برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز ، 3 اثر صحنه ای و 1 اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره فجر اعلام می گردد.
وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی تئاتر، فیلم و پادکست گرفته تا داستان ، هجمه‌ی ناجوانمردانه‌ای بر ضد معارف دینی و انقلابی ما آغاز کرده اند که می توانیم با هنر تئاتر که ابزار تأثیرگذار مقابله با جنگ نرم دشمن  است ، مقابله کنیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه اظهار داشت : ازمحمود سربازمعاون هنری و سینمایی و همکاران ایشان ، هیات داوران ،انجمن نمایش و کلیه عوامل و دست اندرکارن برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی می نمایم .
گفتنی است دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز از تاریخ 15 تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در کرج در دو محل تئاتر شهر و سالن سیروس صابر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا