اتباع ۳۲ کشور در البرز زندگی می‌کنند

به گزارش کوه سرفراز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور هر از گاه با واکنش‌های زیادی مواجه می‌شود. این واکنش‌ها در برخی از استان‌ها و به دنبال وقوع برخی حوادث گاه پررنگ‌تر می‌شود. استان البرز یکی از همین استان‌هاست که در یکی دو ماهه گذشته و پس از وقوع و رسانه‌ای شدن چند حادثه از جمله حادثه به قتل رسیدن کارگردان بزرگ ایرانی؛ داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر توسط چند تبعه افغانستانی، در صدر اخبار قرار گرفت.

اگرچه رسانه‌های معاند نیز در دامن زدن به موج مهاجرستیزی بی‌تأثیر نبودند، اما نمی‌توان از واقعیت ورود رو به گسترش اتباع غیرمجاز و غیرقانونی به کشور و بویژه استان البرز چشم‌پوشی کرد. واقعیتی که به نظر می‌رسد اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود، جامعه را با مخاطرات پیش‌بینی‌نشده‌ای مواجه کند. نگرانی از شرایط پیش آمده و جمعیت بالای اتباع غیرمجاز در استان باعث شد پای گفت‌وگو با سیروس دهقان شیری، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بنشینیم و صفر تا صد ماجرای اتباع بیگانه در استان را از زبان او بشنویم.

تسنیم: از مهمترین وظایف اداره کل اتباع در هر استانی، ساماندهی وضعیت اتباع در آن استان است، اداره اتباع البرز در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

اتباع مجازی که در سامانه وزارت کشور نام‌نویسی کرده‌ و مربوط به استان البرز هستند، خدمات دریافت می‌کنند که این خدمات شامل احوال اربعه، تولد کودکان، خدمات دانشجویی و دانش‌آموزی، فوت، ازدواج و طلاق می‌شود که توسط دفاتر کفالت انجام می‌شود. در واقع در سراسر استان البرز، به اتباعی که کارت شناسایی و اشتغال، گذرنامه خانوار یا گذرنامه مجردی برای اشتغال در داخل استان دارند، خدمات داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا