• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز:

طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در البرز اجرا شد

  • کد خبر : 1743
  • 15 آذر 1400 - 13:46
طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در البرز اجرا شد
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به افزایش آلودگی هوا و ، طرح تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده دودزا و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شد.

سرهنگ حمد الله رحمتی پور اظهار داشت: در اجرای این طرح با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت های فاقد برچسب معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نظارت ویژه برعملکرد مراکز معاینه فنی از برنامه های اجرایی در این طرح است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از مردم خواست تا حد امکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تردد وسیله نقلیه سنگین از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ در کلانشهر کرج ممنوع است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

رحمتی پور افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز اعلام کرد: وضع کیفی هوای شهرستان های این استان به علت پایداری هوا از دیروز یکشنبه تاکنون برای تمام گروه ها ناسالم است و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

فردین حکیمی افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه فرهنگسرای کرج، متروی کرج و نظرآباد به ترتیب ۱۵۷، ۱۶۶ و ۱۶۲ است که بیانگر استقرار وضعیت قرمز هوا در استان است.

وی اظهار داشت: استمرار آلودگی هوا در استان سبب شد که شامگاه گذشته کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری البرز برگزار شود که در این کارگروه دستورالعمل های اعمال ممنوعیت و محدودیت های موقت مکانی، زمانی و نوعی اعلام شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=1743