• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز:

پاکسازی و تنقیه 329 دستگاه پل در حوزه راه‌های البرز

  • کد خبر : 17377
  • 08 آبان 1402 - 20:45
پاکسازی و تنقیه 329 دستگاه پل در حوزه راه‌های البرز
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از پاکسازی و تنقیه بستر 329 دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، کاظم ناظری اظهار کرد: با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از وارد شدن صدمات به ابنیه، قبل از شروع بارندگی‌ها عملیات پاکسازی و لایروبی پل‌ها در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 499 دستگاه آبرو و پل در محورهای استان وجود دارد، افزود : از این تعداد پل یک هزار و 367 پل دارای دهانه تا 6 متر هستند که هرسال با بازدید دوره‌ای در صورت نیاز پاکسازی و تنقیه می‌شوند.
این مسئول بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده، تنقیه و پاکسازی 700 پل در دستور کار قرار گرفت که با تلاش نیروهای راهداری تاکنون، 329 پل تنقیه و پاکسازی شده‌ است و مابقی نیز به زودی انجام می‌شود.
ناظری توضیح داد: تنقیه پل‌ها به معنای تمیزکردن ، بازکردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌ها است که این کار جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: نیروهای راهداری البرز به منظور آماده‌باش برای بارندگی‌های احتمالی در پاییز و زمستان امسال، اقداماتی همچون لجن برداری، سبک‌سازی سپتینگ‌های زیرگذرها، احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و پاکسازی کانال‌های هدایت آب، دریواسیون پل‌های بزرگ، تنظیم بستر ورودی و خروجی آبروها، ریزش برداری و … در طول محورهای استان انجام داده‌اند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=17377