• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
فرمانده انتظامی استان البرز:

بازدارندگی مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل است

  • کد خبر : 17210
  • 04 آبان 1402 - 20:09
بازدارندگی مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل است
فرمانده انتظامی استان البرز بازدارندگی را از مهم ترین اهدف از اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل قلمداد کرد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از پلیس، سردار حمید هداوند ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل از موثرترین و پایدارترین روش‌های دفاعی در برابر تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل داشتن اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن انواع تهدیدات است، بیان داشت: باید انواع تهدیدات را شناخت و راه‌های مقابله با این تهدیدات را تمرین کرد و به مجموعه‌های مختلف آموزش داد.

سردار “هداوند” با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و بیان اینکه سیستم جنگ‌ها از جنگ سخت به سمت جنگ‌های نرم و متکی به عملیات روانی در حال گذر است، تصریح کرد: مهم ترین هدفی که در پدافند غیرعامل دنبال می‌شود بحث بازدارندگی است و با سلسله اقداماتی که انجام می‌شود آسیب پذیری در مقابل تهدیدات احتمالی کاهش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پدافند غیرعامل فقط اختصاص به بعد سخت‌افزاری و نظامی ندارد بلکه در ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی بایستی به این مهم توجه شود.

این مقام ارشد انتظامی پدافند غیرعامل را به عنوان بهترین و مناسب‌ترین روش در کاهش مخاطرات و آسیب پذیری‌ها بیان و خاطرنشان کرد: در ترویج مبانی نظری و علمی پدافند غیرعامل باید بیشتر تلاش شود.

سردار “هداوند” ضمن تشریح مزایای پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری امنیت و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدها و اقدامات دشمن می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه آنچه که برای پدافند غیرعامل هزینه می‌شود در واقع سرمایه‌گذاری است، اذعان داشت: انجام اصول پدافند غیرعامل اگر به درستی انجام شود موجب تسهیل مدیریت بحران و ارتقاء امنیت ملی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=17210