• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در جلسه ستاد تسهیل کشور در استان البرز مطرح شد:

عملیاتی شدن بیش از 90 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز

  • کد خبر : 17059
  • 02 آبان 1402 - 12:24
عملیاتی شدن بیش از 90 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای امسال بیش از 90 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاهها عملیاتی شده اند که بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز، دکتر محمد انصاری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در استان البرز که با حضور دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز و دکتر محمد باقر آقا علیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، اعلام کرد: در این مدت و در 54 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز 212 پرونده مطرح و 227 مصوبه صادر شده است که 135 مصوبه مربوط به موضوعات مالی، تسهیلات و مسائل بانکی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع بالغ بر 60 درصد از مصوبات به بخش بانکی و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها از محل تسهیلات رونق تولید اختصاص داشته است.

مدیر کل صمت استان البرز افزود: همچنین 14 مصوبه ( 6 درصد) مربوط به تامین انرژی و آب، 12 مصوبه (5 درصد) مربوط به امور مالیاتی، 9 مصوبه ( 4 درصد) مربوط به تامین اجتماعی و 58 مصوبه (25 درصد) مربوط به دستگاههای خدمت رسان همچون ادارات محیط زیست، گمرک، منابع طبیعی، شهرداری ها و …، است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز در سال گذشته افزود: با توجه به گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها در سال 1401 که توسط وزارت کشور به اطلاع رئیس جمهور کشورمان رسیده است، استان البرز به لحاظ اثر بخشی تصمیمات کارگروه تسهیل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

انصاری گفت: رتبه بندی انجام شده براساس شاخص های کمی و کیفی از جمله میزان تحقق مصوبات، احیای واحدهای راکد و میزان اشتغالزایی بوده است، که به ترتیب استان البرز، بوشهر و تهران رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=17059

برچسب ها