• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
فرمانده انتظامی استان البرز:

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی

  • کد خبر : 16929
  • 29 مهر 1402 - 16:54
کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی
فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با شیوه جعل اسناد اقدام به فروش خودرو می‌کردند خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حمید هداوند” با اعلام این خبر گفت: به دنبال ارجاع یک پرونده کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی به پلیس آگاهی استان، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی افزود: برابر بررسی‌های اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با جعل مدارک هویتی معتادان متجاهر برای خود و با استفاده از مدارک جعلی برای چند خودرو، با انتشار آگهی فروش آن در سایت دیوار با مالباختگان و سوژه‌های خود قرار ملاقات و بازدید گذاشته و پس از مورد قبول واقع شدن خودرو توسط مالباخته، اقدام به تنظیم یک مبایعه نامه و تنظیم سند وکالت‌نامه در دفتر اسناد رسمی با هویت غیر واقعی کرده و در ازای ثمن معامله سکه دریافت و با گرفتن سکه ها، با استفاده از سوییچ یدک در فرصت های مناسب متواری می شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی هویت سارق شناسایی و پس از ردزنی مخفیگاه او در شهر کرج، با هماهنگی مقام قضائی این شخص به همراه 2 نفر از همدستانش دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد قابل توجهی مدارک هویتی و مهرهای جعلی، چند خودرو با پلاک جعلی و یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.
سردار هداوند با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط این اشخاص بیش از یک میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد در هنگام انجام معاملات خودرویی حتماً با استعلام و انجام کارشناسی از اصالت اسناد خودرو مطمئن و سپس اقدام به معامله و پرداخت وجه کنند.
@policealborz

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16929