• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

پیام تبریک مدیرکل صمت استان البرز به مناسبت روز ملی صادرات

  • کد خبر : 16902
  • 29 مهر 1402 - 12:11
پیام تبریک مدیرکل صمت استان البرز به مناسبت روز ملی صادرات
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پیامی فرا رسیدن ۲۹مهر “روز ملی صادرات” را به همه فعالان و تلاشگران حوزه صادرات، تجار و بازرگانان موفق استان تبریک گفت و از همت والای ایشان در توسعه ظرفیت های تجاری و معرفی و عرضه کالاهای تولیدی البرز در اقصی نقاط جهان تقدیر کرد.

در متن “دکتر محمد انصاری” آمده است:

طی چند سال اخیر مسئله تولید و پرهيز از خام فروشی مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری بوده و این خود نشانه محکمی بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی است؛ دولت سیزدهم در همین چارچوب و با رویکردی حمایتی رفع موانع صادرات و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش صادرات غیرنفتی را مورد توجه و در دستور کار خود قرار داده است.

روز ملی صادرات فرصتی است برای بزرگداشت تلاشگران اقتصادی که در شرایط پر فراز و نشیب بحران‌ها و فشارهای اقتصادی، پنجه در پنجه تحریم‌های سخت انداخته‌اند و با وجود موانع بسیاری که سد راه آن‌ها قرار دارد، به حرکت در مسیر توسعه ادامه می‌دهند. صادرات غیرنفتی مهم‌ترین رکن توسعه اقتصادی کشور است چه اینکه تقویت آن به غیر از ارزآوری و ایجاد ارزش‌افزوده در بخش بازرگانی، ظرفیت‌های جدیدی را برای ارتقای شاخص تولید ناخالص داخلی ایجاد می‌کند.

استان البرز با ظرفیت استقرار تعداد کثیری از برند های معتبر ملی و بین المللی در حوزه صادرات غیرنفتی از پیشگامان کشور در این عرصه به شمار می آید، با این حال از زمان تشکیل استان البرز آمار دقیقی از میزان واقعی صادرات استان احصاء نشده و این امر امروز جزو اولویت های استان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قرار دارد تا با همکاری تشکل های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان البرز گام جدی در راستا بردارد.

بار دیگر بر خود لازم می دانم به نمایندگی از سوی تمامی دست اندرکاران صنعت و تجارت خارجی استان البرز مراتب تشکر و قدرشناسی خود را از تلاش ارزشمند پرچمداران افتخارآفرین در عرصه صادرات کشور ابراز داشته و توفیق روز افزون آنها را در اعتلای نام و نشان ایرانی اسلامى در اقصی نقاط جهان مسألت نمایم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16902