• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون صنايع اداره کل صمت استان البرز اعلام کرد:

عملیاتی شدن بالغ بر 92 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز

  • کد خبر : 16809
  • 27 مهر 1402 - 12:08
عملیاتی شدن بالغ بر 92 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز
معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با توجه به استقرار و فعالیت تعداد کثیری از برند های معتبر صنعتی کشور در استان البرز و طبق برآورد انجام شده در حال حاضر بیش از 80 درصد صنایع استان فعال هستند و روند تولید در واحدها در جریان است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز اصغر حسینی تصریح کرد: عموم واحدهای راکد استان به دلیل اختلاف شرکا، تملک بانک ها و مواردی از این دست است که در شرایط تعطیلی و کاهش شدید تولید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: البته در مواردی هم به سبب عدم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، تامین مواد اولیه، تامین مناسب زیرساخت های تولید همچون برق و گاز در مقاطع مختلف سال و یا فعالیت فصلی برخی واحدها شاهد کاهش تولید نسبت به ظرفیت اسمی صنايع هستیم که رفع این موانع همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اقدامات حمایتی استان از واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد افزود: از ابتدای امسال بیش از 92 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاهها عملیاتی شده اند که بالاتر از متوسط کشوری است.

حسینی گفت: در این مدت و در 52 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز 204 پرونده مطرح شده که21 مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، 42 مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و 43 مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 58 درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

معاون امور صنايع اداره کل صمت استان البرز افزود: همچنین 9 مصوبه ( 5 درصد) مربوط به تامین اجتماعی، 11 مصوبه (6 درصد) مربوط به امور مالیاتی و 58 مصوبه (31 درصد) مربوط به دستگاههای خدمت رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری ها و …، است.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه عمده مشکلات واحدهایی که از این طریق طرح موضوع شده اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت های قانونی این کارگروه استفاده می شود.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده از سوی وزارت کشور که به اطلاع رئیس جمهور محترم رسیده است، استان البرز به لحاظ اثر بخشی تصمیمات کارگروه تسهیل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16809