• برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد:

کمربند حفاظتی تاغزارهای اشتهارد ، حفاظت از ریه های تنفسی استان است

  • کد خبر : 16765
  • 26 مهر 1402 - 10:34
کمربند حفاظتی تاغزارهای اشتهارد ، حفاظت از ریه های تنفسی استان است
حسین نعمائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از آغاز عملیات انسداد راه های ورودی به تاغزارهای شهرستان با ایجاد خاکریز خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز  حسین نعمائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در این خصوص گفت:   در راستای حفاظت از انفال ، جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و حفاظت از گونه های درختی بیابانی بخصوص تاغزارها همچنین با توجه به گستردگی و  وسعت بالای این  عرصه ها ، پس از بررسی موضوع و رایزنی با  اداره کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان،  اقدام به اجرای این عملیات شد .

حسین نعمایی در ادامه افزود : کمربندهای حفاظتی به روش‌های بنچ مارک، حفر کانال ،ایجاد خاکریز و …  در نقاط مختلف کشور  ایجاد می شوند که مناسب ترین نوع آن در این منطقه ایجاد خاکریز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی کشاورزی است که در مناطق بحرانی و نقاطی که در آنها تخلفاتی نظیر تصرف اراضی، قاچاق چوب تاغ و … بالاست ایجاد می شوند.

حسین نعمائی ضمن تاکید بر نیاز به  ایجاد کمربند حفاظتی در دیگر نقاط شهرستان عنوان کرد: ایجاد کمربند حفاظتی با مشارکت مردم علاوه بر ایجاد حس مسئولیت برای حفظ و نگهداری پروژه های ایجاد شده توسط خود بهره برداران، تخریب ها و تصرف ها در این عرصه‌ها را نیز به شدت کاهش می دهد.

گفتنی است جنگل های دست کاشت تاغ در شهرستان اشتهارد به وسعت 7 هزار هکتار، ریه های تنفسی شهرستان و استان هستند که نقش بسزایی در کاهش ریزگردها در استان البرز و استانهای همجوار دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16765