• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
فرمانده انتظامی استان البرز:

اقدام بزرگ پلیس فتا البرز در انهدام باند کلاهبرداری با شیوه معرفی کار در منزل

  • کد خبر : 16638
  • 24 مهر 1402 - 9:37
اقدام بزرگ پلیس فتا البرز در انهدام باند کلاهبرداری با شیوه معرفی کار در منزل
فرمانده انتظامی استان از انهدام یک باند بزرگ کلاهبرداری سایبری با شیوه معرفی کار در منزل خبر داد و گفت: ۱۱ متهم در این زمینه دستگیر و حدود ۲۰ هزار فقره کلاهبرداری در این پرونده شکل گرفته است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حمید هداوند در این خصوص بیان داشت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز در حین رصد فضای مجازی با صفحات متعدد “کار در منزل با تاییدیه پلیس فتا”  مواجه و با توجه به حساسیت موضوع بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که بیش از ۳۰۰ صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف داخلی و خارجی در خصوص تبلیغ کار در منزل با اعلام داشتن مجوز از پلیس فتا در زمینه های ترجمه مطالب، ادمین اینستاگرام، تایپ، فروش محصول و پاسخگویی به دایرکت‌های اینستاگرام فعالیت کرده و با دریافت مبالغی اقدام به معرفی شغل کرده و پس از دریافت وجه سنگی جلوی پای متقاضیان انداخته و اقدامی می کردند تا اکثر مراجعه کنندگان قید پول واریزی خود بزنند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه با توجه به محدود بودن وجه پرداختی افراد از شکایت در مراجع قضائی صرف نظر می کردند، اضافه کرد: در ادامه روند بررسی پرونده، با انجام چندین ماه تحقیقات تخصصی و پلیسی یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری در این زمینه شناسایی و ۱۱ نفر در مناطق مختلف کشور دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در اعترافات سر شبکه اصلی این باند که در استان تهران دستگیر شد آمده که بیش از ۲۰ هزار فقره کلاهبرداری توسط این باند در فضای سایبری شکل گرفته است.
سردار هداوند با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان از کاربران فضای مجازی درخواست کرد که از توجه و اعتماد به صفحات و کانال‌های مجازی که با دلایل واهی درخواست وجه می‌کنند، خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16638