• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
فرمانده انتظامی استان البرز::

دستگیری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر طی ۶ ماه اول سال جاری

  • کد خبر : 16350
  • 17 مهر 1402 - 9:38
دستگیری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر طی ۶ ماه اول سال جاری
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر طی ۶ ماه اول سال جاری در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده این در این استان خبر داد و گفت: جمع آوری این معتادهای متجاهر با اجرای ۱۲ طرح مناطق آلوده این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۴ درصد افزایش یافته است.

سردار حمید هداوند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته فراجا فرصتی است تا به مردم خدمات و اقداماتی که طی ۶ ماه اول سال جاری از سوی مجموعه پلیس انجام شده، به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی اقدامات پلیس به عموم مردم، افزود: در استان البرز همکاری و تعامل مناسبی بین معاونت اجتماعی و اصحاب رسانه برقرار است.

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر طی ۶ ماه اول سال جاری در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده این در این استان خبر داد و گفت: جمع آوری این معتادهای متجاهر با اجرای ۱۲ طرح مناطق آلوده این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۴ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۱۱ تن مواد مخدر در استان البرز کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

این مقام انتظامی در بخشی از سخنان خود به دستگیری ۹۰ اوباش سابقه دار طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: تحرکات این افراد توسط پلیس به صورت شبانه روزی رصد می‌شود.

سردار هداوند، ضمن هشدار به افرادی که در فضای حقیقی و مجازی اقدام به قدرت نمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

ارشدترین مقام انتظامی استان، ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۴۴۴ مورد سرقت در استان البرز کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش کشف بوده است.

وی افزود: دایره‌های مختلف پلیس آگاهی با مشارکت پلیس‌های تخصصی طی سال جاری ۲۷ طرح مبارزه با سرقت را در استان البرز اجرا کرده و این تعداد سرقت کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزه با جرایم اقتصادی در این استان پرداخت و گفت: طی این مدت ۸۳ مورد جرم شناسایی که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته که ۱۷۲ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

سردار هداوند، با بیان این که طی ۶ ماه اول سال جاری شاهد کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری این استان بودیم، افزود: طی این مدت بیش از ۳ میلیون خدمات توسط پلیس راهور در این استان به مردم ارائه شده که از مجموع انها بیش از ۴۹۶ هزار مورد شماره گذاری، ۱۸۹ هزار فقره مربوط به صدور گواهینامه و بقیه سایر خدمات بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان در خصوص عملکرد حوزه پلیس فتا با بیان این که طی ۶ ماه اول سال جاری یک هزار و ۹۰۰ مورد جرایم رایانه‌ای کشف شده و بیش از ۷۰۰ نفر دستگیر شدند، افزود: همچنین درحوزه جرایم اقتصادی درفضای مجازی یک هزارو ۴۰۰ مورد جرایم اجتماعی شناسایی شده است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16350