• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دکتر خیام نکویی اعلام کرد: ارزآوری 400 میلیون دلاری موسسه رازی برای کشور

  • کد خبر : 16295
  • 15 مهر 1402 - 19:45
دکتر خیام نکویی اعلام کرد: ارزآوری 400 میلیون دلاری موسسه رازی برای کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: موسسه رازی پیشگام و پایه گذار فناوری بیوتکنولوژی کشور بوده و محصولات متنوع این موسسه، موید این مطلب است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر مجتبی خیام نکویی در جلسه بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از موسسه رازی در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شده، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی، اظهار کرد: موسسه رازی مهم ترین مرکز دامپزشکی و تولید واکسن های این حوزه است و‌ امیدوار هستیم بازدید امروز که با روز دامپزشکی تقارن دارد، منشاء تحول و خدمات گسترده برای این مجموعه و بخش کشاورزی کشور باشد.

وی در ادامه به مهم ترین چالش بخش کشاورزی در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در ۴۴ سال اخیر، به رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، اما بخش کشاورزی و امنیت غذایی در دولت های مختلف، در اولویت نبوده و بودجه‌ و اعتبارات کمی به این بخش تعلق یافته و همین امر موجب شده نقش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تابعه این سازمان که مهم ترین تامین کننده امنیت غذایی کشور شمرده می شوند، به درستی تبیین نشود و مورد کم لطفی قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تشکیل شورای راهبردی تحقیقات دامپزشکی به دبیری رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و تاکید کرد: موسسه رازی به رغم تولیدات گسترده و خدمات فراوان، کمتر معرفی شده در حالی که ۹۳ درصد واکسن های دام، ۳۲ درصد واکسن های طیور، ۸۰ درصد واکسن های پزشکی و نیمی از سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی کشور در این‌ موسسه تولید می شود.

دکتر خیام نکویی، تصریح کرد: در مباحث فناوری و بیوتکنولوژی که امروز به عنوان زیربنای توسعه کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته، موسسه رازی پیشگام و پایه گذار بوده و محصولات متنوع این موسسه موید این مطلب است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به اهمیت استراتژیک و مهم موسسه رازی در کشور، گفت: تولیدات این موسسه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری به ارمغان آورده ‌و سلامتی جامعه مرهون واکسن ها و فراورده های بیولوژیک موسسه رازی است .

وی، میزان ارزآوری تولیدات مراکز و موسسات تابعه سازمان تات را یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد.

دکتر خیام نکویی، همچنین با اشاره به لزوم جذب نخبه و تقویت منابع اعتباری سازمان تات، خواستار ورود شورای عالی انقلالب فرهنگی مبنی بر تسهیل روابط این سازمان با سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16295