• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3
در حاشیه جشن با شکوه گرامیداشت هفته وحدت:

قرارگاه هویت بخشی در شهر جدید مهستان آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 16216
  • 13 مهر 1402 - 15:18
قرارگاه هویت بخشی در شهر جدید مهستان آغاز به کار کرد
سرپرست شرکت عمران شهرجدید مهستان استان البرز از تشکیل و آغاز به کار قرارگاه هویت بخشی و اجتماعی برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان و توسعه فعالیت های فرهنگی در این شهر خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل ازایرنا، ذبیح الله زارع شامگاه چهارشنبه در حاشیه جشن با شکوه گرامیداشت هفته وحدت و تجلیل از ۱۰ نفر از نام آوران علمی ، فرهنگی و ورزشی جهانی و کشوری در شهر جدید مهستان گفت: امروز بخش زیادی از جمعیت ساکن در شهرهای جدید کشور از جمله مهستان ، جوانان تشکیل می دهند که دارای توانمندی های علمی ، فرهنگی و ورزشی هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرهای جدید نیازمند تعریف شاخص های متعدد برای هویت بخشی است که برهمین اساس قرارگاه هویت بخشی و اجتماعی در شهرجدید مهستان تشکیل و آغاز به کار کرده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : توسعه امکانات روبنایی نظیر بوستان های فرهنگی تفریحی، فرهنگسراها، مساجد و سایر امکانات از برنامه های محوری در این شهر است .

زارع یادآورشد: در زمان حاضر شهر جدید مهستان دارای بیشترین سرانه امکانات ورزشی در بین شهرهای جدید کشور است و طرح های متعددی برای ترغیب مردم به اسکان در این شهر در دست اقدام است .

وی با اشاره به برگزاری جشن هفته وحدت و تجلیل از نام آوران علمی ، فرهنگی و ورزشی جهانی و کشور در شهر جدید مهستان(شهرجدید هشتگرد) بیان کرد: تلاش ها براین است تا با اجرای برنامه های متنوع زمینه شادابی و نشاط اجتماعی در این شهر فراهم شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان افزود: بخشی از برنامه های این شهر به زمینه سازی برای مشارکت مردم و نخبگان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی معطوف شده است و برهمین اساس در مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای در این شهر برای امید آفرینی پیش بینی شده است.

در این آیین با شکوه که شمار زیادی از مردم ساکن در شهر جدید مهستان گردهم آمده بودند، از محمدحسن نجاریان اولین ورزشکار مسلمان صعود کننده به قله اورست ، مینا آفرانچه دارنده مدال های رنگارنگ جهانی و کشوری قایقرانی ، ریحانه فولادی بهترین مربی باشگاه های رزمی آسیا ، امیرحسین رضاوند از قهرمانان رشته های رزمی کشورتجلیل شد.
همچنین پوریا امین سرداری عضو تیم بزرگسالان کنک فو کشور، فرنام احمدیان برترالمپیاد ادبیات کشور، پرستو کرمی سرمربی آسیایی تیم فوتبال بانوان، نرگس نورمحمدی حافظ کل قرآن کریم و دارند چند مدال کشوری و محمد عبداللهی رتبه سوم کشوری مسابقات دو و میدانی از دیگر نام آورانی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این آیین برنامه های شاد و متنوع با حضور هنرمندان برای شرکت کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد
کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

شهرجدید مهستان با جمعیت ثابت و سیار حدود ۱۵۰ هزار نفر در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اکنون طرح های مختلفی برای توسعه مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در دست اقدام است و پیش بینی می شود در سال های آینده جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16216