• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز :

بیش از 1700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در البرز پرداخت شده است

  • کد خبر : 16016
  • 08 مهر 1402 - 10:37
بیش از 1700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در البرز پرداخت شده است
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پنجمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی متعهد اشتغال استان و به ریاست استاندار البرز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد در سال جاری گفت: در سال جاری بیش از ۲۷ هزار نفر در سامانه ملی رصد شاغلین استان توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده است، تاکنون بیش از ۴۴ درصد اشتغال ایجادی در تعهد استان محقق شده است.

عبدالله دارایی در ادامه خاطرنشان کرد: برابر صحت سنجی‌های صورت گرفته از طریق بررسی کارتابل نظارتی، شاهد ضریب ۸۰ درصدی صحت سنجی می باشیم، رویکرد پیش روی افزایش میزان بررسی‌های مورد نیاز درس صحت سنجی ثبت اشتغال توسط دستگاه های اجرایی استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان شد: در تیر ماه سال جاری با بررسی وضعیت بیمه شدگان در سامانه‌های تامین اجتماعی بیش از ۳۴۰ هزار نفر بیمه شده ثبت و در بحث تسهیلات اشتغال زا ویژه مشاغل خانگی از سرجمع ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار به میزان 88 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه خاطرنشان کرد: در بخش عملکردی تسهیلات اعطایی مشاغل خانگی با توجه به صدور بیش از ۴۴۰۰ مجوز در ۶ ماهه نخستین سال جاری به تعداد ۸۳۴ نفر به میزان ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و از این میزان فقط ۱۲۰ نفر به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال پرداختی صورت گرفته است .

عبدالله دارایی گفت: خوشبختانه با افزایش ۹۶ درصدی در صدور مجوز در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه و در بخش پرداختی مقایسه سال جاری با سال گذشته نیز با افزایش ۲۷ درصدی تسهیلات پرداختی مواجه هستیم.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش بیش از دو برابری معرفی تسهیلات به بانک‌های عامل در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، وضعیت مناسب‌تری نسبت به حمایت از اشتغال در بخش‌های مستقل تحت پوشش و پشتیبان برخوردار باشیم.

عبدالله دارایی در بخش دیگری از گزارش خود در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال زا جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ گفت: پرداخت بیش از 1۱۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان در بازه زمانی دو ماهه گذشته از دیگر خدمات ارزشمند دولت در حمایت از اشتغال و کارآفرینی است.

شایان ذکر است سازمان‌های بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره، کمیته امداد امام خمینی ره، بنیاد مستضعفان بنیاد علوی، آموزش فنی حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، بنیاد نخبگان، نیروی انتظامی، امور عشایرف ورزش و جوان و ارتش جمهوری اسلامی دستگاه‌هایی هستند که در این خصوص نسبت به جامعه هدف خود در بخش اشتغال زایی به عنوان دستگاه‌های متعهد اشتغال و اعطای تسهیلات شناسایی و انجام وظیفه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=16016

برچسب ها