• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
مدیرکل تعاون کاربر رفاه اجتماعی استان البرز:

مانور سراسری روز ایمنی در استان البرز برگزار شد

  • کد خبر : 15931
  • 05 مهر 1402 - 12:00
مانور سراسری روز ایمنی در استان البرز برگزار شد
به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی، مانور سراسری بازدید از واحدهای صنعتی در استان البرز با بررسی مسائل ایمنی مجموعه تولیدی و کارگاهی با حضور بازرسان کار، در سراسر استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون کاربر رفاه اجتماعی استان البرز با حضور در یک واحد بزرگ صنعتی تولیدی بخش خودرویی در شهرک صنعتی بهارستان شهرستان کرج از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید و نکات مربوط به مسائل ایمنی را مورد ارزیابی قرار داد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این بازدید گفت: این مانور به منظور حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث احتمالی شغلی در کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مخاطره شغلی در سراسر استان با حضور بازرسان محترم کار برگزار شد و مباحث مربوط به موضوعات ایمنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالله دارایی گفت: برابر آیین نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، بازرسان عزیز کار ما در سراسر استان به صورت مستمر از واحدهای کارگاهی دید و نظارت‌های لازم بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار را در ماموریت‌های خود بر عهده دارند.

وی در ادامه گفت: نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت و زیان آور ، مدت کار ، مزد، رفاه کارگران ، اشتغال زنان و کارگران و همچنین نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آئین نامه ها و دستور العمل های مربوط به حفاظت فنی از دیگر وظایف بازرسان است.

دارایی افزود: آموزش های مربوط به حفاظت فنی را به کارگران و کارفرمایان و کلیه افرادی که در معرض خطرات ناشی از کار هستند از الزاماتی است که باید از سوی واحدهای محترم کارگاهی انجام شود. بازرسان نیز باید بررسی و تحقیق پیرامون اشکالات ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح دستور العمل ها با توجه به تحولات و پیشرفت تکنولوژی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=15931