تعداد نمایندگان البرز در مجلس باید بیشتر شود

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه در هفته جاری یاد و خاطره شهدای گران‌قدری که برای اعتلاء کلمه‌الله و استقلال کشور به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم، بیان داشت: هفتم آذر دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده، هشتم آذر شهید دکتر مجید شهریاری، دهم آذر آیت اللهِ شهید سید حسن مدرس و یازدهم آذر شهید میرزا کوچک خان جنگلی به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد و مجلس در رفع آن‌ها نقش دارد، اولویت دهد، خاطرنشان ساخت: گاهی دستگاه‌های اجرایی دچار توقف هستند به خاطر نبود قانون، باید به اصلاح این امور سرعت بخشید. قانون انتخابات مجلس و شوراها را باید اصلاح جدی کرد. الآن شوراها را شما می‌بینید در سراسر کشور فقط مربوط به منطقه خودمان هم نیست که چه افتضاحی است. یک عده رفته‌اند نشسته‌اند، حالا یک عده دیگر باید بروند بنشینند، دو هفته دیگر دوباره آن‌ها می‌روند یک عده دیگر می‌آیند. بعد آن‌هایی که نشسته‌اند می‌گویند شهرداری که هست ما انتخاب نکرده‌ایم، دوباره انتخاب می‌کنند. خب این سیکل معیوب است. اگر این انتخابات از اول درست طراحی شود این‌همه هزینه درست نمی‌کند.

مجلس به اولویت‌ها بپردازد و نظارتش را بر دستگاه اجرا قوی‌تر کند

وی بابیان اینکه بعضی از استان‌ها که جمعیتی کمتر از ما دارند تعداد بیشتری نماینده دارند، مطرح کرد: جمعیتشان نصف جمعیت ماست اما ۸ نفر، ۹ نفر نماینده دارند؛ اما اینجا استان به این بزرگی و چهارمین استان ازنظر جمعیت، سه نفر نماینده دارد. باید به این‌ها دقت شود و این منطقه نیاز به نماینده بیشتری دارد و قانونش هم هست که هرچند سال یک‌بار باید به تعداد نماینده‌ها اضافه شود؛ اما مدتی است که انجام‌نشده است بااینکه اگر عملیاتی شود آثار خوبی برای مجلس دارد و برای کشور و برای منطقه‌های انتخابیه و مردم دارد. کمترین آن این است که مشارکت را بیشتر می‌کند. مردمی که می‌خواهند سه نفر انتخاب کنند ده نفر انتخاب می‌کنند. سلایق مختلف فرصت پیدا می‌کنند در اداره کشور نقش داشته باشند. به‌هرتقدیر امروز ما بیشتر به این احتیاج داریم که مجلس محترم به اولویت‌ها بپردازد و نظارتش را بر دستگاه اجرا قوی‌تر کند. بحث اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی را به جد دنبال کند و امثال این‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا