نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد

دکتر بهرام عین اللهی در این نشست گفت: حوزه سلامت در استان البرز در طول دوره های گذشته، مورد بی توجهی قرار گرفته و نقش مدیران در حل مشکلات، مهم است. در بیش از ۲۰ سفری که به استانهای مختلف داشته ام، وضعیت شاخص ها و زیرساخت های حوزه سلامت در هیچیک از استانها، نامناسب تر از البرز نبوده که شاید یکی از دلایل آن، نزدیکی به تهران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب استاندار جدید و باتجربه و همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان و با آب و هوای فوق العاده البرز، می توان خیلی از کارهایی که انجام نشده را در این استان انجام داد و برای تحول، نیاز به برنامه داریم. لازم نیست که انجام کارهای جدید از تهران به استانها ابلاغ شود کما اینکه دیدیم درمان ناباروری در کشور از یزد شروع شد بنابراین البرز می تواند مبتکر طرحی در حوزه سلامت باشد که در کشور الگو شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید وضعیت موجود حوزه سلامت در استان البرز به ویژه در مورد واگذاری برخی خدمات، بررسی و نقاط ضعف و قوت، شناسایی شود و پس از آن، دانشگاه علوم پزشکی البرز، برنامه مدونی را تهیه کند و قطعا وزارت بهداشت نیز در این زمینه حمایت خواهد کرد.

دکتر عین اللهی تاکید کرد: دو مساله مهم مطرح است؛ یکی پیوست فرهنگی و دیگری پیوست عدالت. در کشور نیاز به اقدامات فرهنگی و البته اردوهای فرهنگی و تفریحی و اجرای طرح های بززگی مانند طرح معرفت برای اساتید و دانشجویان داریم. در مورد وجود پیوست عدالت نیز چندین بار تاکید کرده اند بنابراین اولویت حل مشکلات در این استان با مناطقی است که عقب ماندگی های بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا