• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

البرز در 15 رسته پیشتاز صنایع کشور است

  • کد خبر : 15781
  • 28 شهریور 1402 - 20:22
البرز در 15 رسته پیشتاز صنایع کشور است
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به تشکیل جلسات کمیته فنی و کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز در خانه صمت استان، این امر را اقدامی راهگشا در برقراری یک فرآیند پویا با اولویت توجه به نگاه کارشناسی و آرای صاحب‌نظران در روند تصمیم گیری ها عنوان کرد.

به گزارش کوه سرفراز، دکتر محمد انصاری در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات مدیره خانه صمت البرز گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مرجع و پناهگاه واحد های مختلف صنعتی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط مقیاس در موارد و مسائل مهمی چون تامین تسهیلات بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، تامین زیرساخت ها و….، است.

وی با اشاره به رتبه چهارم استان البرز در استقرار و فعالیت واحد دانش بنیان در کشور، گفت: صنایع دانش بنیان البرز در عموم شاخص های تعریف شده در این حوزه دارای مزیت های نسبی است و طبق برنامه ریزی انجام شده و در سایه همکاری همه عوامل موثر از جمله انجمن های تخصصی صنايع و خانه صمت به زودی ارتقا جایگاه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طبق بررسی های انجام شده، استان البرز در 15 رسته پیشتاز صنایع کشور است و انتظار می‌رود خانه صمت گام مناسبی در جهت تهیه شناسنامه صنعتی، معدنی و تجاری استان بردارد.

انصاری ادامه داد: واحدهای بزرگ صنعتی استان که بعضا از جمله واحدهای خیلی بزرگ کشور نیز به شمار می آیند در روند فعالیت خود ریل گذاری اصولی و مناسبی را انجام داده اند و ما تکلیف داریم در کنار تقویت این واحدها، مسائل و مشکلات واحدهای کوچک و متوسط مقیاس را نیز به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: تداوم روند کاهشی بازه زمانی صدور مجوزها همچنان در اولویت کاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز قرار دارد و تلاش خواهیم نمود خانه صمت البرز در این فرایند نقش سازنده تر و ویژه تری از قبل داشته باشد.

سرپرست اداره کل صمت استان البرز گفت: با توجه اجرای طرح پایش آمار مجوزهای سرمایه گذاری طی یک ماه اخیر، حدود 800 طرح عملا وارد فاز اجرایی شده اند و در حال بررسی تمامی ظرفیت های قانونی و حمایتی برای تسریع در تکمیل این طرح ها هستیم.

انصاری با اشاره به نقش مهم خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در مسیر تقویت انجمن‌های تخصصی صنايع همگن استان گفت: از خانه صمت درخواست داریم با ارائه نظرات کارشناسی به اداره کل صمت استان و سایر دستگاه‌های موثر در حوزه تولید، ما را در توسعه و تقویت اقتصادی و صنعتی استان یاری دهند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصريح کرد: برنامه ریزی ها باید در مسیری قرار گیرند تا رفع مسائل و مشکلات مردم و مخاطبان خدمات ما در اولویت نخست قرار گیرد.

انصاری اضافه کرد: ضروری است در هرحرکت و اقدامی ارایه خدمات به بخش خصوصی با هدف تسهیل در امور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات صنعت با برنامه ریزی در جهت تسهیل گری حل و فصل می شود در همین راستا تشکیل یک هیات مقررات زدایی در دستور کار دولت قرار گرفته تا با همیاری بخش خصوصی در رفع مقررات زائد اقدام شود.

سرپرست اداره کل صمت استان البرز در پایان گفت: در جهت تحقق برنامه های دولت در این حوزه، ضروری است از حجیم کردن دولت بدون هدف و چشم انداز روشن اکيداً خودداری کنیم و خوشبختانه مدیر خانه صمت البرز با تیز بینی، اولین اقدام را با اولویت گذاری در شفافیت سازی روند ارائه خدمات به مرحله اجرا گذاشته است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=15781

برچسب ها