جلسه بیمه کارگران شاغل در غرفه های مستقر در میادین میوه و تره بار برگزارشد

در این جلسه آقای بیگلو معاونت بیمه منابع بیمه ای اداره کل بیان داشتند، با عنایت به دستوالعمل ۱۰۰۰/۱۴۰۲/۳۴۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ بمنظور شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه ای در اجرای مواد ۲۸.۳۰.۳۶.۳۹ قانون تامین اجاماعی بمنظور صیانت از حقوق افراد شاغل، کارفرمایان مکلفند از طریق ارسال لیست و پرداخت حق بیمه از سوی غرفه های فعال اقدام نمایند در صورت عدم ارسال لیست از سوی کارفرمایان در اجرای ماده ۴۷ قانون، سازمان ناگزیر است از طریق انجام بازرسی اقدام به شناسایی افراد شاغل نماید.
در این جلسه مسئولین و نمایندگان شهرداری کرج اذعان به همکاری در جهت رعایت اصل۲۹قانون اساسی و سیاستهای کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر برخورداری از تامین جتماعی داشتند همچنین آقای دشتی معاون تعهدات بیمه ای اداره کل به تبیین انواع بیمه های اجباری و اختیاری پرداختند و اعلام داشتند صاحبان حرف و مشاغل آزاد می توانند به صورت انفرادی از طریق قالب بیمه ای حرف و مشاغل آزاد یا اختیاری در صورتی که فاقد رابطه مزد بگیری باشند اقدام به بیمه نمودن خویش نمایند.
ایشان نیز طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی جهت خانواده های کارکنان شهرداری مرکز و مناطق شهرداری شهرستان کرج را تحلیل و خاطر نشان ساختند همسران، دختران و فرزندان دانشجوی کارکنان شهرداریها و سازمانهای وابسته شهرداری مرکزی کرج می توانند با استفاده از نرخ های بیمه ای ۱۸،۱۴،۱۲ و ۲۷ درصد مشاغل آزاد و اختیاری حسب مورد اقدام به بهره برداری از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان نمایند.
تا ضمن اطمینان خاطر و امید به آینده ای بهتر بهره وری و کار آمدی بیشتری در بین کارکنان شهرداریها و سایر دستگاههای اجرایی ایجاد گردد.
در این جلسه نیز آقای ایلیات نماینده فرمانداری کرج با استقبال از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت نسبت به اطلاع رسانی این موضوع به کارکنان فرمانداری و سایر دستگاههای اجرایی از طریق مکاتبه اقدام خواهند نمود.
خانم سلیمانی و آقای رسولی به ترتیب روسای ادارات بیمه شدگان و بازرسی کارگاهی هر یک نسبت به تشریح موضوعات بیمه کارگران شاغل در غرفه ها و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و تعهدات سازمان پرداختند و ابهامات مطروحه را رفع نمودند.
در پایان طرفین به فراهم آوری زمینه های بیمه افراد تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا