• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز:

آیین کلنگ‌زنی موزه روستایی طالقان انجام شد

  • کد خبر : 15235
  • 08 شهریور 1402 - 19:21
آیین کلنگ‌زنی موزه روستایی طالقان انجام شد
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از ساخت موزه روستایی و مردم‌شناسی طالقان در محل اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز آیین کلنگ‌زنی موزه مردم شناسی روستایی طالقان با حضور مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی معاون صنایع‌دستی وزارت متبوع، استاندار البرز، نماینده مردم طالقان در مجلس، معاونان استاندار و مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز روز چهارشنبه 8 شهریور برگزار شد.

رحیم خاکی با اشاره به اینکه این موزه تا سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: اعتبارات ساخت این موزه در مجموع سه میلیارد تومان است که با مشارکت خیر صورت می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: به این ترتیب پیشینه مردم شناسی و فرهنگی شهرستان طالقان در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

او نماسازی بنای موزه را به صورت سنتی و الگو گرفته از معماری سنتی ایرانی اسلامی دانست که با حوزه میراث‌فرهنگی دارای تناسب باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: ساخت چنین موزه ای با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی طالقان موجب شناخت بیشتر از فرهنگ این منطقه عنوان کرد و ساخت موزه را اقدامی شایسته برای معرفی پیشینه و هویت فرهنگی منطقه عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=15235