• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4
امام جمعه کرج:

دولت محترم در هفته دولت راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند

  • کد خبر : 15011
  • 03 شهریور 1402 - 17:32
دولت محترم در هفته دولت راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه چهاردهم صفر روز تجلیل از اسرا و مفقودین است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در دوران ستم‌شاهی در دست دژخیمان ساواک اسیر بودند و هم‌چنین دوران دفاع مقدس که در زندان‌های با نشان و بی‌نشان صدام دوران آزادگی خود را باتحمل شکنجه‌ها و سختی‌های طاقت‌فرسا سپری کردند را گرامی ‌می‌داریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هفته دولت فرصتی است برای بیان ضعف‌هایی که باید برطرف شود و قوت‌هایی که باید توسعه پیدا کند، گفت: دولت محترم باید در این هفته با مردم زیاد سخن بگوید و راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند؛ مشکلات عدیده و خار راه‌هایی که در پیش پایش بوده و آن‌ها را مقدمتاً برداشته تا بتواند کارها را پیش ببرد توضیح دهد.

باید با کار رسانهای هنرمندانه گستره عظیم کارهایی که شده برای مردم بیان شود تا روح امید در آنان تقویت شود / متأسفانه در تبیین کارهای انجام‌گرفته کم‌کاری صورت میگیرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با کار رسانه‌ای هنرمندانه گستره عظیم کارهایی که شده برای مردم بیان شود تا روح امید در آنان تقویت شود، اذعان داشت: متأسفانه در تبیین کارهای انجام‌گرفته کم‌کاری صورت می‌گیرد؛ دشمنان داخل و خارج با تمام قدرت در حال تخریب و تضعیف و تحریف واقعیات هستند پس لازم است برای خنثی‌سازی این دشمنی‌ها جدی‌تر عمل شود؛ البته تأکید می‌کنم هنرمندانه چون گاهی در تعریف از کار مهمی چنان تخریب می‌کنند که دشمن نمی‌توانست چنین آسیبی بزند.

کار تبلیغاتی کار مهمی است / در این زمینه ضعف داریم

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است، برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند…» لذا کار تبلیغاتی کار مهمی است، ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.

دولت را فعال میبینیم البته ضعفهایی در اجراء و بعضی قسمتها وجود دارد / رویکرد دولت بیحالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن نیست

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: گاهی دوستان به بنده می‌گویند شما در دولت قبل هر هفته به نکته‌ای اعتراض داشتید چرا در این دولت چیزی نمی‌گویید؟ اولاً این‌طور نیست در آن دولت هم اگر کار مفید و عام‌المنفعه‌ای می‌شد تشکر می‌کردیم و به این دولت هم آنجاهایی که لازم بوده مطالبی عرض کرده‌ایم. ثانیاً ما در حال رصد عملکرد و فعالیت‌ها و در میدان عمل بودن‌ها و آواربرداری‌های گذشته هستیم و وقتی با دید انصاف نگاه می‌کنیم دولت را فعال می‌بینیم البته ضعف‌هایی در اجراء و بعضی قسمت‌ها وجود دارد اما رویکرد، بی‌حالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن و امثال این‌ها نیست.

بنده تلاش داشتم خط انقلاب در این استان از ریل خارج نشود

وی در ادامه افزود: یادتان هست من در همان دولت قبل موضع گرفتم که آمده بودند استان فقط برای ناهاری که فاکتور کرده بودند. بیشتر امور کشور را به خارج گره‌زده بودند بااینکه حضرت آقا می‌فرمودند توجه به داخل باشد. حتی دیدید نهضت امام حسین علیه‌السلام را برای مذاکره با غرب تحریف کردند. بنده در طول مدت تلاش داشتم خط انقلاب در این استان از ریل خارج نشود.

کارهای صورت گرفته در بحث اقتصادی را مرور کنید تا فرق گذشته و حال را ببینید

وی در ادامه بابیان اینکه در بحث اقتصادی کارهای صورت گرفته را مرور کنید تا فرق گذشته و حال را ببینید، گفت: سرمایه‌گذاری که صفر بود رشد امروزش را ببینید آمار موجود است نمی‌خواهم وارد بحث آماری بشوم. ثبات بازار طلا و ارز با همه دشمنی‌ها که شد. کاهش رشد نقدینگی و جلوگیری از چاپ پول. رشد صادرات کالا. تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار که ۹۷% الکترونیکی شده و جلوی فساد را گرفته. تلاش برای رفع موانع تولید. همین آب که مسائل پیچیده‌ای دارد از خطوط ۲۰ گانه انتقال از فلات مرکزی تا روستاها و مناطق عشایری که به‌صورت سیار انجام می‌شود را دنبال کنید. بحث راه‌ها و افزایش خطوط راه‌آهن. تولید برق جبران امروز و پایه‌گذاری‌ها برای آینده.

در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملاً روشن و مشخص است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: در بحث سیاست خارجی یک‌وقت با گردن‌کج و نشستن روی زمین در مقابل یک کشور دست چندم گدائی محبت می‌کردیم نه امروز که با عبور از برجام بااقتدار در جلسات بین‌المللی حاضریم و در معادلات مهم جهانی تأثیرگذاریم و عضو مجموعه‌های عظیم اقتصادی جهانی شده‌ایم و اخیراً هم این عضویت مهم در بریکس که امکان بزرگی برای کشور و یک پیروزی در عرصه دیپلماسی برای دولت است، در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملاً روشن و مشخص است.

امروز در تمام دنیا از دلار بیزار شدهاند همان‌طور که از آمریکا بیزارند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: یک‌وقت ایران پیشنهاد داد که باید دلار از مبادلات اقتصادی کنار گذاشته شود تا دنیا یک‌نفسی بکشد؛ کسی توجه نکرد اما امروز در تمام دنیا از دلار بیزار شده‌اند همان‌طور که از آمریکا بیزارند. بعلاوه ارتباطات عزت‌مدارانه با کشورها درعین‌حال حمایت جدی از محور مقاومت و حمایت از گروه‌های مبارز دنیا را کم‌رنگ نکرده‌ایم. بحث علمی و فنی و مباحث فرهنگی و اجتماعی که نقاط قوت فراوان داشته است. البته اینکه چرا سفره هنوز رنگین نشده علت‌های متعددی دارد که به‌مرور رفع می‌شود و اینجا آن اعتماد و صبر را لازم دارد تا آن مشکل هم حل نشود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=15011