15درصد به ظرفیت برداشت آب از سد کرج افزوده شد

مهندس حمیدرضا نامداری مدیر عامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: تصفیه خانه آب شماره 1 واقع درحصار کرج درابتدا با ظرفیت6480 متر مکعب در شبانه روز درسال 1344 وارد مدار بهره برداری شد  و در سال 1384 ظرفیت آن به 25 هزار و920 متر مکعب در شبانه روز ارتقا یافت. اما بعلت بارگذاری جمعیت بسیار بالا طی سالهای اخیر درکرج، در سال 1401 توسعه ی این تصفیه خانه برای برداشت بیشتر آب از سد کرج با استفاده از تخصیص های قانونی وزارت نیرو ، مدنظر قرار گرفت.
مدیرعامل آبفای البرز ادامه داد: درتوسعه تصفیه خانه آب شماره یک کرج 8640  متر مکعب در شبانه روز با استفاده از فن آوری نوین  به ظرفیت قبلی افزوده می شود که هم اکنون در حال بهره برداری آزمایشی است و تا انتهای تابستان سالجاری بطور کامل  وارد مداربهره برداری می شود.
مهندس نامداری هزینه توسعه تصفیه خانه شماره  1 را 30 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت:  این طرح بمنظور جبران بخشی از کمبودهای آب کرج بخصوص درتابستان وافزایش تاب آوری شبکه توزیع آب اجرا شده  و به این ترتیب جمعیت زیرپوشش این تصفیه خانه از 105 به 140 هزار نفر افزایش می یابد و مناطق کم برخوردار از آب شامل حصار ،کلاک ،ساسانی، خیابان های برغان و فروغی زیر پوشش تصفیه خانه قرار می گیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا