برگزاری جلسه ساماندهی تبلیغات شهری استان البرز

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح استان البرز و تنظیم و تصویب طرحی به منظور پیشگیری از رواج تبلیغات مغایر با شئون و اخلاقیات اسلامی، سومین جلسه ساماندهی تبلیغات محیطی، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور نمایندگان دستگاه های متولی برگزار شد.
در این جلسه اعضای حاضر پیرامومن موضوعات و مشکلات تبلیغات محیطی استان البرز از جمله اکران طرح های تبلیغاتی فاقد مجوز، عدم پاسداشت زبان و ادب فارسی از سوی برخی مراکز تبلیغاتی و صنوف، فعالیت کانون های تبلیغاتی سایر استانها در البرز، شرایط لازم برای ساماندهی تبلیغات شهری در استان البرز صحبت کردند.
 گفتنی است موارد ذیل از مصوبات سومین جلسه ساماندهی تبلیغاتی محیطی بود.
– ادارات، دستگاه ها و شهرداری ها هنگام عقد قرارداد واگذاری سازه های تبلیغاتی به کانون های تبلیغاتی موارد ذیل را در قرارداد درج نمایند.
الف) اگر مجوز کانونی به دلیل عدم اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور و عدم اخذ تاییدیه طرح های تبلیغاتی تعلیق و ابطال گردید مسئولیت آن متوجه کانون تبلیغاتی است و باید خسارت های وارده را جبران کند.
ب) هر کانون تبلیغاتی موظف است تاییدیه کلیه طرح های تبلیغاتی را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایید و یک برگ تاییدیه از کلیه طرح های تبلیغاتی را برای درج در سوابق به این مجموعه ارائه نماید.
– شرکت پخش فراورده های نفتی استان البرز به جایگاه های سوخت ابلاغ نماید فضاهای تبلیغاتی خود را به کانون های تبلیغاتی دارای مجوز واگذار نمایند و کانون های مربوطه موظف گردند نسبت به اخذ تاییدیه طرح های تبلیغاتی قبل از اکران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اقدام نمایند.
-شهرداری ها و ادارات و نهاد های دارای سازه های تبلیغاتی به کانون های طرف قرارداد ابلاغ نمایند قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور را رعایت نموده و مجوز طرح های تبلیغاتی را قبل از اکران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت نمایند.
-جلسه بعدی ساماندهی تبلیغات شهری با حضور  کلیه شهرداری ها و ادارات و نهاد های دارای سازه های تبلیغاتی با حضور نماینده محترم دادستانی مرکز استان برگزار شود و همگی دستگاه ها و نهادها موظف به حضور در جلسه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا