شهرداری در کسب درآمدهای پایدار کوتاهی کرده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج با ابراز گله مندی از شرایط حاکم بر حوزه درآمدی شهرداری اضافه کرد: در سال 1400 طرحی با عنوان ساماندهی و نظام بخشی استفاده اصناف مجاور پیاده روها و فضای سبز حاشیه معابر به استناد تبصره 6 ماده 96 و قانون مستثنی شدن شهرداری ها در واگذاری قسمتی از پارک ها و میادین و اموال عمومی اعم از عرصه و عیان از شمول قانون موجر و مستاجر تصویب شد که در سال 1401 به شهرداری تاکید کردیم تا این طرح عملیاتی شود که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: همین طرح در کلانشهر مشهد اجرا شد و موجب ساماندهی فضای مجاور اصناف و کسب درآمد برای شهرداری گردید ولی متاسفانه در پیچ و خم بروکراسی اداری شهرداری کرج ، این ظرفیت ابتر ماند و حتی پس از اینکه به عنوان یکی از کدهای درامدی در سال 1402 تحت عنوان کد منابع 110411 پیش بینی شد ولی بعد از گذشت ۵ ماه از سال در شهرداری اجرا نشده است. در حالیکه از این محل حدود 3 میلیارد تومان تا پایان سال باید درآمد داشته باشیم.

وی در خاتمه به موضوع عدم درآمد ناشی از پارک حاشیه ای و همچنین عدم وصول عوارض بار غیرمجاز می‌توانست در درآمد شهرداری تاثیر داشته باشد که تا کنون محقق نشده است.

ایزدیار خاطرنشان کرد: توجه به وصول درآمدهای پایدار وابستگی شهرداری را به درآمدهای حاصل از جرایم کمیسیون ماده صد کاهش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا