• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان البرز:

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و اسوه های پایداری

  • کد خبر : 14570
  • 25 مرداد 1402 - 5:55
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و اسوه های پایداری
عرصه ی پربرکت دفاع مقدس، صحنه ی حضور مردان و زنانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه ی اسلام و تحت رهبری حکیمانه ی امام راحل عظیم الشان توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار بگذارند.

روز بیست و ششم سال ۱۳۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سالها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاههای مخوف رژیم بعث، قدم به خاک پاک وطن گذاشتند.

آن بزرگمردان با ایمان راسخ خود در برابر همه ی فشارهای روحی و جسمی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه ی کوچک اردوگاهی خود را بر پایه ی اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند.

آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی و سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به معبود پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند. در روز بازگشت این عزیزان سرفراز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به بار نشست و سال‌های نگرانی به پایان رسید و شوق دیدار و وعده ی الهی تحقق یافت ” و بشر الصابرین ” .

نکته ی حائزاهمیت اینکه نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاههای دژخیمان بعثی، بلکه صبر و پایداری خانواده های این عزیزان نیز بسیار ستودنی بود. آزادگان قهرمان اگرچه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند اما با نایب برحق ایشان، امام خامنه ای عزیز، میثاق و میعادی همیشگی بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند. آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ی ائمه اطهار علیهم السلام و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه ی صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه ی درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

بی شک سالها محرومیت این سروقامتان تاریخ باعث شد که آن عزیزان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند.

محمدعلی غلامی

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14570